Connect with us

technokrata

Éljen a recesszió és a konkurencia!

Dotkom

Éljen a recesszió és a konkurencia!

Szörnyűségesen jó – jellemezte egy elemző a BlackBerry okos mobiltelefonok gyártója, a Research In Motion (RIM) negyedéves eredményét.

A társaság nettó nyereségét (és árbevételét is) több mint kétszeresére növelte üzleti évének március 1-jén végződött negyedik negyedében, részvényenként 72 dollárcentes profitjával pedig lepipálta az elemzők 66-70 cent közötti várakozását.

A szakértőket azért érte meglepetésként a kiugróan jó eredmény, mert arra számítottak, hogy a hitelválság miatt visszaeső kereslet nem hagyja érintetlenül az egyébként kiváló e-mailező eszközként számon tartott BlackBerry piacát. Ami azonban más szektorban krízis volt, az itt konjunktúrát teremtett: a nagyobb beruházásokat, a lakás- és autóvásárlást szerényebbre vették a fogyasztók, ám az ilyen beruházásokhoz képest olcsó és okos mobiltelefonok iránti érdeklődésük nem csökkent, sőt a máshol megspórolt jövedelemnek köszönhetően többet költöttek rájuk, mint korábban. A BlackBerry emellett profitált nagy versenytársa, az Apple iPhone piaci sikeréből, az ugyanis felkeltette a fogyasztók érdeklődését a hozzá hasonló ketyerék iránt, illetve a mobilszolgáltatók akcióiból, amelyekben egyre nagyobb szerepet kapnak a multimédiás mobilok.

A RIM 2,18 millió új előfizetőt szerzett az elmúlt üzleti negyedévben és már több mint 14 millió ügyfele van. A cégvezetés arra számít, hogy folytathatják a nagy menetelést: a március-májusi időszak végére 82 centes részvényenkénti nyereséget ígérnek (az elemzők csak 77-et várnak).



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek