Connect with us

technokrata

Hogyan talált egymásra a Google és a Salesforce.com?

Dotkom

Hogyan talált egymásra a Google és a Salesforce.com?

Azonos fogyasztói réteget céloz meg és ugyanazon piaci ellenfelekkel kell megküzdenie a Google Inc.-nek, illetve a Salesforce.com-nak – nem csoda, hogy egymásban látták meg saját üzleti modelljük kiteljesítőjét.

A Google arról közismert a fogyasztók körében, hogy a világ legnépszerűbb internetes keresőjét üzemelteti, az viszont már kevésbé köztudott, hogy egyben a legnagyobb hirdetési ügynökség is a világháló világában, s mint ilyen, számos kisvállalkozásnak segít reklámozni termékeit és szolgáltatásait. Ezeknek a kisvállalkozá-soknak ugyanakkor szükségük van olyan szoftverre, amellyel naprakészen nyomon tudják követni eladásaik alakulását, amelyek segítségével fel tudják ismerni vásárlóik motivációit, ami további ötletet adhat üzletkötőiknek újabb vevők felkutatásához. Ilyen programot kínál a Salesforce, mégpedig az internetről elérhető módon – azaz közműszerű használatra -, ami egyben azt is jelenti, hogy a Google keresője és a keresőszerűen használható értékesítéstámogatás technológiai szempontból ugyanazt jelenti, ugyanolyan készségeket igényel a felhasználótól.

Az ebből fakadó együttműködés előtt az nyitotta meg az utat, hogy a Google megvásárolta a Salesforce.comot, majd elkezdték kialakítani közös működésüket. Ennek lényege, hogy a Google hirdetési lehetőséget kínál a kis cégeknek, a Salesforce.com pedig abban segít, hogy a reklámokra kattintókból ügyfelek legyenek – derül ki a The Economist összefoglalójából. A Salesforce ügyfelei a szolgáltató weboldalán jelentkezhetnek a Google AdWords szolgáltatására. Ezt követően ki kell választaniuk azokat a kulcsszavakat – például autószerelés -, amelyek alapján az ahhoz kapcsolódó keresések esetén megjelenik a hirdetésük a találati lista kiemelt helyén. Csak akkor fizetnek, amikor valaki ténylegesen rákattint erre, és ezen az úton eljut a reklámozó website-jára. Ekkor száll be a játékba a Salesforce, amelynek programja gyorsan begyűjti az érdeklődőről elérhető összes információt, majd azt prezentálja a hirdető üzletkötőinek számítógépére. Ezzel máris megnyílik az út, hogy azok megpróbáljanak eladni valamit az illetőnek. Az eredmény: az egy meg egy szolgáltatás az több, mint kettő jegyében kialakított rendszernek köszönhetően gyarapodhatnak a Google hirdetői és a Salesforce ügyfelei, miközben nem nő piaci ellenfeleik klientúrája. Tehát csapást mérnek a Microsoftra, amely az ügyfélkapcsolat-kezelést is tartalmazó vállalatirányítási rendszerekkel is üzletel, illetve a Yahoo-ra és megint csak a Microsoftra, amelyek saját portáljaikon a Google-éhoz hasonló hirdetési lehetőséget kínálnak, ám az nem tud annyit, mint az újdonsült szövetségesek közös rendszere. Ráadásul lélektani szempontból egyedülálló dolgot kínálnak, hiszen ügyfeleik láthatják, hogyan hasznosulnak a hirdetéseik, s mindezért a hasznosulás arányában fizetnek.

Az együttműködés következő fokozata akkor léphet életbe, amikor a Google elkészül az internetről elérhető alkalmazásaival, köztük a Microsoft Wordnek és Excelnek konkurenciát támasztó szövegszerkesztőjével és táblázatkezelőjével. Ezeket össze akarják hangolni a Salesforce.com szoftvereivel, ezzel lökést adva használatuk terjedésének. Nem beszélve arról a lehetőségről, amit esetleg a további cégek programjaival való kollaboráció jelenthet. A Google ugyanis az elmúlt időszakban igen nagy étvággyal falt fel független vállalkozásokat – a Salesforce.comon túl a legjobb példa erre a YouTube videomegosztó site megszerzése -, ami arra enged következtetni, hogy van még a tarsolyában néhány felvásárlási ötlet.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek