Connect with us

technokrata

Tervezett nyereségcsökkenés a Sony Ericssonnál

Dotkom

Tervezett nyereségcsökkenés a Sony Ericssonnál

A Sony Ericsson Mobilie Communications Ltd.

nettó nyeresége 373 millió euróra csökkent 2007 negyedik negyedévében az egy évvel korábbi 447 millióról. Ez volt az első negyedéves visszaesés a társaság 2001-es megalapítása óta. A magyarázat a vállalat stratégiai irányváltásában keresendő: a japán-svéd vegyesvállalat a piacvezető finn Nokiához hasonlóan nagyobb súlyt helyezett az olcsóbb készülékek gyártására, mivel a feltörekvő országok gyorsan növekvő mobilpiacán ezekre mutatkozik a legnagyobb kereslet. Kedvezően értékelik a szakértők, hogy a profittermelő képesség legfőbb mutatója, az átlagos készülékár a harmadik negyedéves 120 euróról 123 euróra nőtt, és a vállalat – a világ negyedik legnagyobb mobilkészülék-gyártója – a Nokia, a Samsung és a Motorola mögött két százalékponttal, 9 százalékra növelte világpiaci részesedését. A társaság stratégiai célja, hogy az első három közé kerüljön a világon. A múlt év egészében 11,7 százalékkal nőtt a nettó nyereség, az árbevétel 17,8 százalékkal bővült.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek