Connect with us

technokrata

Dotkom

Hírchipegető

FTC: hajrá, Google!
A Google december végén jelentette be, hogy az amerikai szövetségi kereskedelmi bizottság (FTC) nem áll a DoubleClick, a piacvezető online reklámkiszolgáló cég felvásárlásának útjába.

A Google még 2007 áprilisában megegyezett a céggel, hogy készpénzben kifizet 3,1 milliárd dollárt a DoubleClick tulajdonosának. Az, hogy az FTC mellénk állt, fontos üzenetet hordoz: azt, hogy ez az akvizíció nem veszélyezteti a versenyhelyzetet, és a felhasználók javát szolgálja – mondta Eric Schmidt, a Google elnök-vezérigazgatója. Reméljük, hogy az Európai Bizottság is hamarosan erre a következtetésre jut – bizakodott Schmidt, mert a Google addig nem zárhatja le a tranzakciót, amíg az Európai Bizottság is – amely jelenleg még vizsgálja az ügyet – rá nem bólint az akvizícióra. A közlemény szerint a Google és a DoubleClick egymást kiegészítő tevékenységet végeznek, nem tekinthetők versenytársaknak, mivel a Google jelenleg elsődlegesen szövegalapú hirdetések értékesítésével foglalkozik, míg a DoubleClick főként a weboldalakon elhelyezett hirdetések terjesztésére és dokumentálására koncentrál.

Microsoft: térkép e tájA Microsoft december közepén felvásárolta az Egyesült Királyság száz legnagyobb technológiai cége közé tartozó Multimapet. A redmondi társaság közleménye szerint a világ egyik vezető online térképszolgáltatójának akvizíciójával megszerzett, új, nagy teljesítményű helymeghatározó és térképtechnológia jól kiegészíti a Microsoft meglévő portfólióját, a Virtual Earth és a Live Search alkalmazásokat, a Windows Live szolgáltatásokat, az MSN-t és az aQuantive reklámplatformot. Ráadásul a technológia a jövőben további Microsoft-termékekkel és -platformokkal is integrálható. A Multimap a jövőben a Microsoft teljes tulajdonú leányvállalataként, az Online Service Group Virtual Earth and Search csapataiba olvasztva folytatja működését. A felvásárlás az utolsó eleme annak a lépéssorozatnak, amellyel a Microsoft az otthoni és üzleti felhasználóknak szánt szoftverek, szolgáltatások, prémium tartalmak és alkalmazások nyújtására is ki kívánja terjeszteni online szolgáltatáskínálatát. Az ügylet részleteit nem hozták nyilvánosságra.februárban a Root szerverekre kerül a jövő internetprotokolljaAz elmúlt év végén az internet működésének szabályozásáért felelős két szervezet, az ICANN és az IANA bejelentette, 2008. február 4-én, a két szervezet négy root DNS szerverén bejegyez IPv6-os ip-címek tárolásához szükséges AAAA recordot. Ez (elméletileg) azt jelenti, hogy ettől az időponttól kezdve az olyan számítógépek is képesek lehetnek egymással kommunikálni, amelyekre nem telepítik a ma használatos IPv4 protokollt és nem támaszkodnak semmilyen IPv4-es infrastruktúrára. A lépést a szakértők egy része fenntartások nélkül üdvözölte, a másik részük azért fanyalog, mert távolinak tartják a teljes IPv6-ra való átállást, hiszen a szoftverek mellett a meglévő hardvereknek (elsősorban hálózati eszközöknek, routereknek) is támogatniuk kell a következő generációs internetprotokollt – írja a hup.hu.

Nyugatra terjeszkedik az LLPAz eddig főként Kelet-Közép-Európában tevékenykedő LLP informatikai tanácsadó cég új irodát nyitott Belgiumban és Luxemburgban. A döntés hátterében az LLP Csoport nyugat-európai székhellyel rendelkező ügyfélkörének szélesedése, valamint a termékportfólió bővülése áll. A prágai alapítású cég a Benelux államokban az Infor FMS SunSystems és systems@work rendszerek értékesítésére fog fokuszálni, valamint a portfólió új termékeként az Infor EAM eszközkezelő rendszer az üzemeltetéssel és gyártással foglalkozó cégeket kívánja megcélozni. A nyár folyamán még egy sikeres akvizíciót is végrehajtottunk Romániában, és szakértői csapatunk bővülésével képesek vagyunk a növekvő elvárásoknak megfelelni – mondta Adam Bager, az LLP Csoport elnöke.

A Microsoft és a CNBC a reklámpiacon egyesíti erőitA Microsoft és a CNBC stratégiai szövetségre léptek, amelynek keretében közösen kívánják a CNBC.com több mint 2,6 milliós havi látogatóközönségéhez eljuttatni a testre szabott hirdetéseket – jelentették be az együttműködő felek. A Microsoft a display és kontextusfüggő reklámok kizárólagos szolgáltatója lesz a CNBC.com és globális olvasóközönsége számára. A CNBC.com kiterjedt közönsége rendkívül vonzó célcsoport a hirdetők számára, mi pedig nagy örömmel bocsátjuk technológiánkat és értékesítési erőforrásainkat egy ilyen nagynevű szervezet rendelkezésére – nyilatkozta Steve Berkowitz, a Microsoft Online Services Group alelnöke, majd hozzátette: “Azzal, hogy a CNBC-t is felvettük konzorciális reklámpartnereink közé, a stratégiai célközönség még szélesebb spektrumához nyújtunk hozzáférést a Microsofttal együttműködő reklámozók számára.”



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek