Connect with us

technokrata

A mobil internet és az lcd-tévé mindent visz Las Vegasban

Dotkom

A mobil internet és az lcd-tévé mindent visz Las Vegasban

A Las Vegasban vasárnap megnyílt fogyasztói elektronikai kiállításon (CES) termékeivel megjelenő 2700 cég mindent felvonultat a várhatóan 140 ezer látogató megnyerésére, amit idén, illetve a következő években a boltok polcaira szán.

A Consumer Electronics Association (CEA) szakmai szervezet ugyan arra számít, hogy az Egyesült Államok gazdaságának lassulása miatt a 2006-os 13, illetve a 2007-es 11 százalék után 2008-ban csak 6 százalékkal nő a fogyasztói elektronikai eszközök iránti kereslet az USA-ban, de a szervezet rendszeresen konzervatív előrejelzéseket ad. Mivel becslések szerint 162 milliárd dolláros éves forgalmával az USA adja a világ fogyasztói elektronikai piacának majdnem negyedét, fontos az ágazat cégeinek, hogy a gazdasági gondok miatt várhatóan csökkenő fogyasztói kereslet ne érintse az ő termékeiket.

Az újdonságok közül mindenképpen említésre méltó, hogy az amerikai Motorola, illetve az amerikai-japán Comcast-Matsushita páros is hordozható videolejátszóval állt elő. A Motorola terméke valamivel több mint 10 centiméteres képátlójú kijelzővel rendelkezik, lehet vele élő tévéműsorokat, illetve letöltött programokat nézni. A páros AnyPly névre keresztelt eszközének képátlója több mint 20 centiméter, és alkalmas dvd-k és cd-k lejátszására, valamint tévéprogramok letöltésére. A lapostévék frontján az elmúlt év az lcd-technológia előretörését hozta: a CES-en a korábbinál vékonyabb, nagyobb képernyős lcd-ket mutatnak be a cégek, a Sony és a Panasonic a ma elérhető legjobb képminőséget nyújtó, nagy felbontású termékeivel igyekszik elkápráztatni a látogatókat. Ugyanakkor bemutatkozik a jövő még ígéretesebb és még kevesebb energiát fogyasztó technológiája, az oled is, igaz, ez ma még drága, és csak a Samsung mutat be nagy, 75 centiméter képátlójú oled-tévét. A CEA előrejelzése szerint idén két százalékkal visszaesik az asztali és a hordozható számítógépek piaca, illetve egy százalékkal zsugorodik a digitális kameráké, mivel a vevők olyan fotómasinára várnak, amelyről közvetlenül kinyomtathatják képeiket. Elindul viszont a hagyományos dvd-lejátszók leváltása a szebb képet és dvd-lemezenként több filmet kínáló új generációs utódaikra.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek