Connect with us

technokrata

2008 új szabályai – kiherélt mobiltelefonok, notebookok

Dotkom

2008 új szabályai – kiherélt mobiltelefonok, notebookok

Ha nem tartjuk be az előírásokat, búcsút inthetünk elektronikai eszközeink használatának.

Azzal már többször foglalkoztunk, hogy a légiközlekedésben milyen komoly nyomot hagyott a Sony akkumulátorbotránya – mint ismert, a gyártó másfél évvel ezelőtt döbbent rá, hogy hosszú-hosszú hónapokig gyártási hibás energiaforrásokat készített. Az akkumulátorok fegyverzetei közé került fémforgácsok miatt ezek a telepek hajlamosnak bizonyultak a túlmelegedésre, sőt, néhány szélsőséges esetről is érkezett jelentés, amikor füst, tűz tört elő a burkolat alól, vagy egyenesen detonáció következett be.

Visszatérve a repülőgépekre: az Egyesült Államok Közlekedésbiztonsági Adminisztrációs Hivatala január elsejétől új szabályokat léptetett életbe az államok területén működő légitársaságokra vonatkozóan. Ezekkel az oda (ott) utazóknak meg kell barátkozniuk, ugyanúgy, ahogy a fedélzetre vihető folyadékok maximalizásával is, 2007 eleje óta. Eszerint lítiumra épülő akkumulátort tilos „csak úgy”, poggyászban felvenni a repülőgépre – utasonként maximum két, külön (átlátható műanyag zsákban) tárolt telep szállítható légi úton. Aki tehát eddig eltávolította az akkumulátorokat elektronikai eszközeiből, az legyen tekintettel erre a változásra, vagy elektromos borotvája könnyen egyszerű papírnehezékké degradálódhat a bejelentkezés után.

Szerencsére a már telepített akkumulátorokra nem vonatkozik a szabály: az amerikai hivatal rendelkezése szerint például a notebookok és a mobiltelefonok felvihetők a bennük megbúvó energiaforrásokkal együtt a fedélzetre. Ám ha tartalék akkumulátor is lapul a táskában, azt a fenti szabályoknak megfelelően kell becsomagolni. A közlekedésbiztonságiak szerint ugyanis leginkább a be nem szerelt lítium-ionos telepek jelentenek tűzveszélyt. Ezek közül csak a 8 grammnyi lítiumot meg nem haladók szállíthatók (a legtöbb mobiltelefonos és notebook akkumulátor megfelel ennek a kritériumnak). Az úgynevezett metálhibrid típusokra még szigorúbb szabályozás vonatkozik: ezekből a 2 gramm lítiumnál kevesebbet tartalmazók vihetők fel (külön) a fedélzetre.

Tovább
Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek