Connect with us

technokrata

Milyen évet zártak?

Dotkom

Milyen évet zártak?

Ove Fredheim, a Pannon vezérigazgatója
Az idei év egyik legfontosabb fejleménye a mobiladat-használat jelentős mértékű hazai fejlődése volt, elsősorban az internethasználat területén.

Elérhetővé tettük a mobil szélessávú internetet egyre több ember számára, és világossá vált, hogy van is erre igény. A Pannon mobil szélessávú hálózatát már a magyar lakosság 99 százaléka érheti el, az ezzel kapcsolatos fejlesztésekre 2008-2009 folyamán mintegy 20 milliárd forintot szánunk. Bár a sim-kártyák száma már most meghaladja a hazai lakosság számát, van fejődési lehetőség, hisz mobilunkat korántsem csak beszélgetésre használjuk, a beépített garázsnyitóktól az ipari alkalmazásokig számos területen segíti az emberek mindennapjait. Előrejelzésünk szerint az ország lélekszámára vetített mobiltelefon-elterjedtség körülbelül 125 százalékos lehet majd. Az ország nehéz gazdasági helyzete a Pannon valamennyi ügyfelére, így magára a Pannonra is hatással volt. Mindazonáltal úgy látjuk, hogy a kommunikációnak kulcsszerepe van és lesz az ország gazdasági fejlődésében, így mint kommunikációs szolgáltató optimistán nézünk a jövőbe.

Winkler János, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese, a T-Mobile márkáért felelős vezetőjeVéleményem szerint a következő év a távközlésben a mobil szélessávról szól, e területen bontakozhat ki komoly konkurenciaharc 2008-ban a szolgáltatók között. A mobilinternet területén a beszédforgalomhoz hasonló felfutásra lehet számítani. Ennek jelei már idén is mutatkoztak, az utóbbi időben az év elejéhez képest a szélessávú hálózaton hatszorosára növekedett az adatforgalom. Az ebből származó bevételek azonban nem nőttek ilyen ütemben, hisz az említett időszakban jelentősen estek az árak. A T-csoport mobilüzletág-bevételeinek jelenleg körülbelül 15 százaléka származik nem beszédcélú forgalomból (például adat, tartalom), ami három-öt éven belül megkétszereződhet. Az is az idei év eredménye, hogy immár Budapest teljes területén elérhető a T-Mobile 7,2 Mbit/s letöltési sebessége, míg a 118 lefedett vidéki városban ez 3,6 Mbit/s. Jelenleg a lakosság 50 százaléka használhatja a T-Mobile szélessávú hálózatát. Mindezek mellett azért is tartom sikeresnek az idei évet, mert sikerül 44 százalék körül tartani a társaság piaci részesedését, ez kevesebb mint 0,6 százalékos piacvesztést jelenthet, ami jelentős eredmény a korábbi évekhez képest. Mindezt a hatékonysággal sikerült elérni, hisz a cég EBITDA-ja és EBITDA-hányadosa is jóval felülmúlja a tavalyit.

Beck György, a Vodafone Magyarország vezérigazgatójaMivel január óta ülök a Vodafone vezérigazgatói székében, elég nehéz az idei évet a korábbiakkal összehasonlítanom, hiszen akkor csak külső szemlélőként követhettem a vállalat eredményeit. A 2007-es évvel viszont elégedett vagyok. A legfontosabb területeken sikeresek voltunk. Idén emelkedett a Vodafone előfizetőinek száma, ezzel együtt a forgalom is, ugyanakkor az árak tovább csökkentek. Az egy főre jutó bevételünk nőtt, és ezen a területen piacvezetők lettünk. Elégedett vagyok azért is, mert helyt álltunk a mobilinnováció területén is. Új partnerünkkel, a Huaweijel egyre gyorsabb ütemben építjük a szélessávú hálózatunkat, és mind a hangalapú, mind az adatroaming területén élen járunk. Véleményem szerint 2008-ban a mobil szélessáv felhasználása tovább erősödik. Az itt jelen lévő multik számára fontos, hogy az ország fejlődjön, hiszen ha a piac bővül vagy növekszik a gazdaság, az plusz vásárlóerőt jelent, és így jobb szolgáltatásokhoz vezethet. A kormánytól azt kérjük, hogy ezen a területen aktívan segítse a munkánkat.

Isao Ozawa, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatójaA 2007-es évünk – a korábbi néhány esztendőhöz hasonlóan – a gyártókapacitás növelése jegyében zajlott. Mindehhez jelentős anyagi és eszközberuházásokat hajtottunk végre. Az eredeti tervek szerint 220 ezer darabot meghaladó gyártással számoltunk, de úgy véljük, sikerül elérnünk a 230 ezres darabszámot. Az értékesítést tekintve a magyar piacon erős versenyben kell helytállnunk, de így is őrizzük piacvezető helyünket 18,5 százalékos részesedéssel, 33 ezres 2007-es tervezett eladással. 2008-ban belföldön közel 34 ezer autó értékesítésével számolunk. Gyártási kapacitásunkat 300 ezresre bővítjük. Számunkra egyértelműen meghatározó elem a 2008-as évben a Splash tömeggyártása, hiszen így ismét új modellel bővül a Magyar Suzuki termékpalettája. Az autó az elsődleges belföldi és nemzetközi szakértői visszajelzések szerint nagy siker lesz, hiszen mérnökeink számos technológiai újdonságot alkalmaztak a jármű tervezésekor. Vevőink itthon kora tavasszal találkozhatnak a szalonokban az autóval.

Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor ügyvezetésének elnöke Nagyszerű évet zárunk, nemcsak termelési számainkat növeljük, hanem számos új projektet is megvalósítottunk az idei évben: 15 új motortípus gyártását kezdtük meg, emellett a járműgyárban megkezdődött az A3 Cabriolet sorozatgyártása. A szerszámgyár nemcsak növeli gyártókapacitását, az év végén megkezdődött az Audi RS6-os modell karosszériaelemeinek gyártása is. Az elmúlt évben több mint 500 fővel növeltük a munkatársi létszámot, így a vállalat jelenleg 5500-nál több embert foglalkoztat. A 2008-as év az Audi Hungaria számára hasonlóan tevékeny és aktív lesz, mint a 2007-es. A jövő évtől három műszakos gyártási rendben, napi 300-as maximális gyártókapacitással készülnek az A3 Cabriolet, a TT Coupé és Roadster modellek.

A világ második legnagyobb motorgyáraként, a Volkswagen konszern kiemelt motorszállítójaként minden évben több új motorvariánssal gazdagodik termékpalettánk, ez jövőre sem lesz másként. Így például 2008-ban felfuttatjuk az Audi motorok zászlóshajójának számító tízhengeres biturbomotor sorozatgyártását. A jövő év januárjában kezdődik az oktatás a Győri Széchenyi István Egyetemen alapított Audi Hungaria belsőégésű motorok tanszéken, ami rengeteg újdonságot jelent majd nemcsak a diákoknak, de vállalatunk egyetemi kooperációban részt vevő szakembereinek is.

Felcsuti Zsolt, az MPF Holding elnök-vezérigazgatójaA gépalkatrészeket és barkácsgéptartozékokat gyártó MPF-csoport 2007-es éve sikeresnek mondható, hiszen konszolidált forgalmunk meghaladta a 40 millió eurót és az eredményünk sem csökkent. A konszolidált adózás előtti eredményünk több mint 5 millió euró, ennek nagyjából fele keletkezett a magyarországi vállalkozásoknál. Ezzel az eredménnyel biztosan benne vagyunk a 250 legnagyobb adófizető vállalkozás között. Sikeresnek mondhatók külföldi akvizícióink is, hiszen olyan jelentős vevőket szerezhettünk meg mint a Hornbach, továbbá tárgyalásaink kezdenek végéhez érni Oroszországban a Lada gyárral, ami a Magyarországon található Widenta üzemünknek – ahol csiszolókorongokat állítunk elő – jelentős megrendeléseket hozhat. A mérleghez tartozik, hogy bezártuk bajai bútorgyárunkat, beszüntettük az MP Metal Kft. tevékenységét és leállítottuk Dél-Magyarország legnagyobb beruházását, a Baja-Outlet-Plaza előkészítését is. Sajnos a jelenlegi gazdasági környezetben a beruházásainkkal egyre óvatosabbá kell válnunk.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek