Connect with us

technokrata

Újabb árcsökkenés jöhet az LCD-tévék piacán

Dotkom

Újabb árcsökkenés jöhet az LCD-tévék piacán

Beleerősít az LCD-gyártásba az eddig a plazmára súlyozó Matsushita, ami tovább nyomhatja lefelé a lapos tévék árát.

A Matsushita Electric Industrial és Hitachi Ltd. arról tárgyal, ahogy az előbbi cég átvenné az utóbbival, illetve a Toshibával közös LCD-tévé gyártó vállalkozását, amivel igencsak megnövelné jelenlétét ebben az iparágban, felkavarva a cégek kialakult piaci viszonyait. A Panasonic márkáról ismert cég 2,7 milliárd dollárt fektetne be az LCD-gyárba – állítják japán források. A Matsushita ezzel csökkentené kiszolgáltatottságát a plazmatechnológiának, amiben ugyan piacvezető, ám az LCD az utóbbi időben elkezdte elszívni a plazmatévék vevőit.

A DisplaySearch piackutató cég szerint az LCD-tévék eladásának érték 85 százalékkal, 91 milliárd dollárra nő 2010-ig, míg a plazmáké 15 százalékkal zsugorodik. Szakértők ennek ellenére megkérdőjelezik a Matsushita lépésének ésszerűségét, mivel az üzem egy kifutóban lévő technológiával termel, miközben a konkurensek, a Sony és a Samsung már az újabb, gazdaságosabb gyártásra alkalmas futószalagjainak felszerelésére készül.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek