Connect with us

technokrata

Az LCD lassan lenyeli a plazmatévé piacát

Dotkom

Az LCD lassan lenyeli a plazmatévé piacát

A megkérdezett vásárlók nagy többsége inkább LCD-tévét venne, mint plazmát.

A japán Matsushita Electric az elmúlt években a több lábon állásra építette stratégiáját, ám az elmúlt időszakban ezek egyike, a plazmatévébiznisz meginogni látszik. A cég piacvezető ebben a szegmensben a világon, 30 százalékos részesedéssel – derül ki a DisplaySearch piackutató adataiból. Eddig jól bővültek ennek az üzletágnak az értékesítései, ám az utóbbi időben megjelentek a plazmák szegmensében, a nagyobb képernyős készülékek között az LCD-tévék, amelyek sokszor olcsóbbak versenytársuknál. Ennek eredményeképpen előrejelzések szerint 2011-ben közel 148,5 millió LCD-tévét fognak eladni a világon, míg plazmából csak valamivel kevesebb, mint 18 milliót.

Szakértők szerint ezt a csapást legfeljebb a Matsushita élheti túl, köszönhetően erős márkanevének és nagy termelési kapacitásainak. Ennek ellenére a cég várhatóan fokozatosan elmozdul az LCD-technológia felé – ennek jegyében mutatta be nemrégiben 94 centiméteres képátlójú LCD-tévéjét. Eddig ebben a mérettartományban csak plazmát ajánlott.

A cég előtt álló kihívást jól mutatja az IDC informatikai piackutató társaság felmérése, amelyből az derül ki, hogy az idei karácsonykor lapos tévét vásárló vevők hanyagolják a plazmát. Ezer megkérdezett fogyasztók válaszaiból az derült ki, hogy 70 százalékuk LCD-tévét venne, míg a plazmára csak 20 százalékuk szavazott.

Tovább


Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek