Connect with us

Hirdetés

technokrata

A magyaroknál még mindig sláger az lcd a fenyő alatt

Dotkom

A magyaroknál még mindig sláger az lcd a fenyő alatt

Nincs olyan karácsonyi vagy más szezonális slágertermék, amiért a magyarok hajlandóak lennének sorban állni vagy órákat utazni – nem úgy, mint Nyugat-Európában vagy a tengerentúlon.

Ez leginkább azzal magyarázható, hogy az utóbbi években Magyarországon rendre az őszi kereskedelmi szezon indulásakor adták át áruházaikat a nagy láncok, amelyek nyitási akciókkal hasítottak bele egy-egy termék forgalmába. Az elektronikai áruházakból ilyenkor párosával vitték az lcd- és plazmatévéket, dvd-lejátszókat, házimozirendszereket. A sorban állást és a zsörtölődést csak ilyen esetekben hajlandóak felvállalni a magyar fogyasztók, a mentalitás nem változott: az itthoni “felhasználónak” csak akkor van szüksége slágertermékre, ha annak árából enged a kereskedő – vélekednek a piackutatók. Ám a gyártók a karácsonyi szezonban rendszerint nem hajlandók erre, hiszen a kereslet 30 százalékkal megugrik.

Ettől eltekintve természetesen idén is vannak olyan termékek, amelyek keresettebbek a többihez képest. Az adatok szerint továbbra is jól megy az mp3-as lejátszó, a magasabb minőségű (felvenni is képes) dvd-készülék és a drasztikus árcsökkenésen átesett lcd-tévé. Ezek a termékek egyébként is régóta vezetik a slágerlistákat a fogyasztók körében.

Az élelmiszereknél idén is a hal lesz a sláger, és szinte biztos, hogy a narancs- és banánértékesítésben komoly árverseny indul az áruházak között. Gyermekjátékból mindent minden mennyiségben el lehet adni. Úgy tűnik, idén sláger lesz a távirányítású autó, ebből hatalmas készleteket halmoztak fel a kereskedők. Ugyancsak slágergyanús a Pókember-hálóvető és reneszánszát éli a Monopoly társasjáték. A lányoknál nincsenek favoritok, az üzletekben szemmel láthatóan minden megy, ami rózsaszín.

Még semmiből sincs hiányEgyelőre nem mutatkozik hiány a karácsonyi termékekből, leginkább azért, mert lassan indult a szezon, a vásárlók december első hetében inkább nézelődtek, s csak most kezdtek el intenzívebben vásárolni. A raktárak még tele vannak, így az áruházak polcait szinte azonnal képesek feltölteni a kereskedők. Lapunk úgy értesült, hogy a múlt évhez képest a műszaki cikkekből is gyérebben fogy, főleg vidéken, vagyis itt sem várható az utolsó héten komolyabb áruhiány. A számítástechnikai eszközöknél más a helyzet, noha égető áruhiányról azért nincs szó. Amihez nem tudnak hozzájutni a vásárlók, azt már nem is gyártják. Magyarország egyébként informatikai cikkeket tekintve kis piacnak számít, így a szállítók kevésbé koncentrálnak az itteni kereskedőkre, ezért ebben a termékkörben karácsony tájékán rendszeresek a „foghíjak”, csakúgy, mint a gyermekjátékoknál, amiben az idei év szintén különbözik a korábbiaktól.

Tovább
Hirdetés

Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés