Connect with us

technokrata

A magyaroknál még mindig sláger az lcd a fenyő alatt

Dotkom

A magyaroknál még mindig sláger az lcd a fenyő alatt

Nincs olyan karácsonyi vagy más szezonális slágertermék, amiért a magyarok hajlandóak lennének sorban állni vagy órákat utazni – nem úgy, mint Nyugat-Európában vagy a tengerentúlon.

Ez leginkább azzal magyarázható, hogy az utóbbi években Magyarországon rendre az őszi kereskedelmi szezon indulásakor adták át áruházaikat a nagy láncok, amelyek nyitási akciókkal hasítottak bele egy-egy termék forgalmába. Az elektronikai áruházakból ilyenkor párosával vitték az lcd- és plazmatévéket, dvd-lejátszókat, házimozirendszereket. A sorban állást és a zsörtölődést csak ilyen esetekben hajlandóak felvállalni a magyar fogyasztók, a mentalitás nem változott: az itthoni “felhasználónak” csak akkor van szüksége slágertermékre, ha annak árából enged a kereskedő – vélekednek a piackutatók. Ám a gyártók a karácsonyi szezonban rendszerint nem hajlandók erre, hiszen a kereslet 30 százalékkal megugrik.

Ettől eltekintve természetesen idén is vannak olyan termékek, amelyek keresettebbek a többihez képest. Az adatok szerint továbbra is jól megy az mp3-as lejátszó, a magasabb minőségű (felvenni is képes) dvd-készülék és a drasztikus árcsökkenésen átesett lcd-tévé. Ezek a termékek egyébként is régóta vezetik a slágerlistákat a fogyasztók körében.

Az élelmiszereknél idén is a hal lesz a sláger, és szinte biztos, hogy a narancs- és banánértékesítésben komoly árverseny indul az áruházak között. Gyermekjátékból mindent minden mennyiségben el lehet adni. Úgy tűnik, idén sláger lesz a távirányítású autó, ebből hatalmas készleteket halmoztak fel a kereskedők. Ugyancsak slágergyanús a Pókember-hálóvető és reneszánszát éli a Monopoly társasjáték. A lányoknál nincsenek favoritok, az üzletekben szemmel láthatóan minden megy, ami rózsaszín.

Még semmiből sincs hiányEgyelőre nem mutatkozik hiány a karácsonyi termékekből, leginkább azért, mert lassan indult a szezon, a vásárlók december első hetében inkább nézelődtek, s csak most kezdtek el intenzívebben vásárolni. A raktárak még tele vannak, így az áruházak polcait szinte azonnal képesek feltölteni a kereskedők. Lapunk úgy értesült, hogy a múlt évhez képest a műszaki cikkekből is gyérebben fogy, főleg vidéken, vagyis itt sem várható az utolsó héten komolyabb áruhiány. A számítástechnikai eszközöknél más a helyzet, noha égető áruhiányról azért nincs szó. Amihez nem tudnak hozzájutni a vásárlók, azt már nem is gyártják. Magyarország egyébként informatikai cikkeket tekintve kis piacnak számít, így a szállítók kevésbé koncentrálnak az itteni kereskedőkre, ezért ebben a termékkörben karácsony tájékán rendszeresek a „foghíjak”, csakúgy, mint a gyermekjátékoknál, amiben az idei év szintén különbözik a korábbiaktól.

Tovább
Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek