Connect with us

technokrata

Lehallgatják a mobilokat? – Személyre szabott reklámok

Dotkom

Lehallgatják a mobilokat? – Személyre szabott reklámok

A személyre szabott, célzott reklámokhoz szükséges fogyasztói adatok összegyűjtése és folyamatos frissítése rendkívül költséges tevékenységnek bizonyulhat – amennyiben az illető cég történetesen nem egy mobiltelefon-társaság. Ebben az esetben ugyanis kizárólag személyiségi jogi akadályokba ütközhet a vállalkozás azt követően, hogy a megfelelő technika már kéznél van az adatok kiszűrésére.

A Motorolának, úgy tűnik, hamarosan már csak a jogvédőkkel kell megvívnia a maga küzdelmét, hiszen a szöveges üzenetek és a beszédhívások szűrésére, és a marketing szempontból értékes információ összegyűjtésére alkalmas technológia fejlesztése már jó úton halad – számolt be a The Times. Értesülésük szerint a mobilgyártók kifejlesztették az sms-ekben elküldött információk szűrésére alkalmas technológiát, amelyet – bejelentésük szerint – természetesen kizárólag a felhasználók beleegyezésével alkalmaznának. A jogvédők aggodalma azonban nem tűnik teljesen megalapozatlannak, hiszen az eljárás számos kérdést felvet. A Motorola tervei szerint egy szoftvert telepítenének a mobiltelefonokba, amely a felhasználók által elküldött üzenetekben előforduló szavakat és kifejezéseket osztályozná, előfordulási gyakoriságukat elemezné. Amennyiben egy üzenetben például előfordulnának az “étel” és az “éhes” szavak – vagy ezek szinonimái – a szolgáltató elküldhetné egy a felhasználó közelében lévő étterem reklámját, annak elérhetőségeivel.

A Motorola marketingért felelős igazgatója, Kenneth Keller szerint “olyan technológia van a kezünkben, amely lehetővé teszi számunkra nemcsak azt, hogy megtudjuk hol van az adott személy, de azt is, hogy megértsük, épp mi érdekli. Rájöhetünk, például, ha éppen vacsorázni vagy vásárolni indul, és keresünk neki egy az érdeklődési körébe vágó üzletet.” A fejlesztés alatt álló technológia a későbbiekben alkalmas lehet a hangposta üzenetek hasonló rendszerű keresésére is – vélekedett a partnerekkel már tárgyalásokba kezdett Motorola igazgatója, aki a jogvédőket is kész válaszokkal várja. A Motorola által javasolt rendszer szerint az üzenetei keresését engedélyező felhasználó a személyére szabott reklámokon kívül olcsóbb telefondíjakban is részesülhet majd – szolgáltatótól függően, persze. A Privacy International személyiségi jogvédő szervezet szerint ez az “önkéntes” rendszer azonban hosszú távon azt is jelentheti, hogy magasabb telefondíjakkal sújtják a szolgáltatók azokat, akik nem hajlandók adataik keresését engedélyezni.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek