Connect with us

Hirdetés

technokrata

Kiéleződő árverseny a laptop-piacon

Dotkom

Kiéleződő árverseny a laptop-piacon

A kínai számítógép-piacért folytatott verseny újabb állomásához érkezett – az Intel után a Lenovo is felvette a Dell által ledobott kesztyűt.

A pekingi székhelyű Lenovo keddi közleménye szerint új számítógépet dob piacra a vidéki kínai lakosság igényeinek kielégítésére. A készülék, melynek piaci árát a cég 199 dollárban határozta meg, televízióhoz csatlakoztatható és oktatási szoftvercsomagot is tartalmaz.

A világ második legnagyobb számítógép-gyártója, a Dell korábban kijelentette, Kína szegényebb, te nagyszámú vidéki lakosságát megcélzó fejlesztésen dolgozik. Az “Egy laptopot minden gyermeknek” (OLPC) projektet is majdnem meglékelő Intel válaszképpen összeállt az Asustekkel, hogy létrehozza a szintén a kétszáz dolláros értékhatár alattira tervezett Eee PC-jét. A Massachusetts Institute of Technology (MIT) Media Lab-alapító Nicolas Negroponte ötletén alapuló “100 dolláros laptop” (XO) non-profit programja szolgáltatta az alapot a mostani fejlesztésekhez. Negroponte csapatának számos akadállyal kellett megküzdenie, mire júliusra gyártósorra küldhette a végül 176 dollárért forgalomba kerülő, jelentős technikai újításokat felmutató zöld XO-t. A Lenovo jelenlegi fejlesztése is ezt a hullámot próbálja meglovagolni, amikor az elmúlt negyedévben 23 százalékkal megnőtt kínai PC-eladásokat kihasználva egy jóval olcsóbb készülékkel áll elő a kínai lakosság több mint 60 százalékát adó vidék számára.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés