Connect with us

technokrata

Microsoft Mediaroom lett az IPTV

Dotkom

Microsoft Mediaroom lett az IPTV

A Microsoft bejelentette IPTV-platformjának legújabb frissítését, amelyet ez alkalomból át is keresztelt Microsoft Mediaroomnak. A megoldás egy sor újdonsággal bővült.

A Microsoft bejelentette az internet protokollra (IP) épülő szoftver-platformjának, az IPTV-nek legújabb frissítését, a Microsoft Mediaroom platformját, amely egy sereg új multimédiás képességgel felvértezve lép piacra. A termékkel együtt a Microsoft piacra viszi a Mediaroom Alkalmazásfejlesztő Eszközkészletet is, amellyel a szolgáltatók és a független fejlesztők alkothatnak a platformon futó, vonzó és bevételteremtő tévéalapú alkalmazásokat. A világ vezető szolgáltatói közül 18, többek között a T-Online Magyarország, a Microsoft Mediaroom platformot választotta digitális tévészolgáltatásához; a kereskedelmi bevezetés jelenleg 10 szolgáltatónál van folyamatban.

A mostani frissítéssel a Microsoft Mediaroomra keresztelte IPTV-platformját, mivel az új elnevezés jobban tükrözi a terméken keresztül elérhető összekapcsolt szolgáltatások szélesebb választékát és a jövőben várható további lehetőségeket. Emellett a Microsoft Mediaroom elnevezést és identitást úgy alakították ki, hogy a szolgáltatók beágyazott márkanévként használhassák erős, versenyképes és jól megkülönböztethető saját szolgáltatások megalkotásához és marketing tevékenységük támogatásához. Az IPTV már meglévő tulajdonságaira – mint például a továbbfejlesztett digitális videofelvétel, igény szerinti videók lejátszása, nagyfelbontású televíziózás és azonnali csatornaváltás – építve a Microsoft Mediaroom egy sor újdonsággal bővült (részletesen lásd táblázat). Az új funkciók között találjuk az otthoni zene- és fotómegosztást, a dinamikus MultiView (kép a képben) lehetőséget, a fejlesztőknek szánt és a fejlett interaktív szolgáltatások kialakítását segítő Multimédia Alkalmazás Környezetet, valamint a digitális földi televíziózás (DTT) támogatását.„A Microsoft a lehető legjobb szoftverplatformot kívánja nyújtani IPTV-ügyfeleinek, hogy ezen társaságok maximálisan kihasználhassák intelligens, kétirányú IP-hálózataikat és gazdagabb, személyre szabott szolgáltatásokkal állhassanak elő a televíziózás és az összekapcsolt szórakoztatási lehetőségek terén” – hangsúlyozta Varga Gábor, a Microsoft közép- és kelet-európai régióban a telekommunikáció és médiaszektorért felelős szakértője. „A személyes médiamegosztás és az új alkalmazásfejlesztési megoldások révén a Microsoft Mediaroom új szintre emeli a televíziózás élményét, egyszerre kínálva a tévé legjavát és hozzáférést az összes többi médiumhoz.” A digitális tévészolgáltatások piacának bővülésével párhuzamosan a szolgáltatók pedig versenyképes és valódi versenyelőnyt nyújtó megoldásokat keresnek, amelyek mind a funkcionalitás, mind az általános fogyasztói élmény tekintetében megkülönbözteti őket versenytársaiktól.ÚjdonságokSzemélyes médiatartalmak megosztása Lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy a PC-jükön tárolt digitális zenéket hallgassák és digitális fotókat nézzenek a lakásukban fellelhető legjobb minőségű képernyőn, a televízióén.

Multimédiás Alkalmazási Környezet Az új környezet jobban támogatja a webszol­gáltatásokat, ezzel lehetővé téve a szolgáltatók számára, hogy továbbfejlesztett képességeket vezessenek be, úgy, mint dinamikus, igény szerinti videók lejátszását lehetővé tévő portálokat, videójátékokat és interaktív szolgáltatásokat.

Továbbfejlesztett MultiView (kép a képben)Az új megoldás lehetővé teszik, hogy a felhasználó több csatornát és adást kísérjen figyelemmel több kameraszögből, egy képernyőn. A Microsoft Mediaroom megjelenése a DTT-képességek IPTV-platformon való elérhetőségét is jelenti, lehetővé téve a DTT-programozással rendelkező régióban működő szolgáltatók számára, hogy tökéletesen integrált, hibátlan IPTV-szolgáltatást nyújtsanak.

Forrás: Microsoft„Az IPTV várhatóan alapjaiban változtatja meg a tévézési szokásokat” – mondja Koltai Péter, a T-Online Magyarország Zrt. multimédia igazgatója. „A hazai piacra elsőként bevezetett T-Home tévészolgáltatásunk elsődleges célja, hogy az előfizetők a funkcionalitás és az állandó tartalomfejlesztés (új televízió csatornák, új tematikus csomagok, valamint a VoD-kínálat folyamatos bővítése) mellett még több és még jobb kényelmi szolgáltatást vehessenek igénybe. Mindezek eléréséhez pedig kitűnő partnert találtunk a Microsoftban. A szolgáltatás felhasználási lehetőségeit mutatja, hogy az új T-Home tévéportálon keresztül a T-Home tévé-előfizetők akár távolról is beállíthatják, vagy módosíthatják az otthoni set-top-boxra rögzítendő televízióműsorokat, és hamarosan a televízió képernyője előtt ülve is egyszerűen használhatunk majd olyan internetes szolgáltatásokat, mint az elektronikus levelezés vagy az iWiW.”



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd