Connect with us

technokrata

A Pannonra panaszkodik a legtöbb mobilos

Dotkom

A Pannonra panaszkodik a legtöbb mobilos

Az egyes hírközlési szolgáltatások árai és a szolgáltatások elérhetőségi adatai után minőségi paramétereket bemutató információkat is közzétesz honlapján a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) – jelentette be Pataki Dániel, az NHH elnöke.

Egy kormányrendelet alapján a hírközlési szolgáltatóknak az általános szerződési feltételekben a szolgáltatási minőségre vonatkozó követelményeket kell vállalniuk. Ezek teljesülését a szolgáltatóknak folyamatosan mérniük és a következő év január 31-éig publikálniuk kell. A jelentésnek elérhetőnek kell lennie a cég honlapján, ügyfélszolgálatán és az NHH honlapján is.

A minőségi panaszok hibaelhárítására a három mobilszolgáltató közül a Vodafone-nál kell a legtöbbet várni, átlagosan mintegy 27 órát – állapítja meg az NHH 2006-ra vonatkozó jelentése. Az ezer előfizetőre vonatkozó panaszok száma alapján összeállított listát a Pannon vezeti (82), csaknem négyszer, illetve nyolcszor több panasz érkezik oda, mint a T-Mobile-hoz és a Vodafone-hoz. A szolgáltató ellen indított hatósági vizsgálatok területén viszont a Pannon áll a legjobban, csupán 41 vizsgálat indult 2006-ban, míg a T-Mobile ellen 52, a Vodafone ellen pedig 91. Elmarasztalást a Vodafone kapott a legtöbbet (37), míg konkurensei csak 1-2 alkalommal kényszerültek ilyen határozatot átvenni.

A százezernél több előfizetővel rendelkező kábeltelevíziós szolgáltatók közül a Vidanetnél a legkevesebb az ezer főre jutó panasz (99) és legkevesebb a jogos panasz (27); a szolgáltató ellen nem indult egyetlen hatósági vizsgálat sem. Az ezer főre jutó panasz (205), illetve a legtöbb jogos panasz száma (137) egyaránt a UPC-nél a legmagasabb.

A tízezer előfizetőnél többet kiszolgáló vezetékes szolgáltatók közül ezer előfizetőre a legtöbb számlapanasz a UPC-re érkezik (52), ez négyszer több, mint a konkurensek számlapanaszai együttvéve. A tízezer főnél több előfizetőt kiszolgáló internetszolgáltatók versenyében a T-Online több első helyet is begyűjtött: itt a leghosszabb a létesítési idő (13 nap) és a minőségi panasz elhárítására is átlagosan három napot kell várnia az ügyfélnek.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek