Connect with us

technokrata

Mind több szolgáltató központ települ Magyarországra

Dotkom

Mind több szolgáltató központ települ Magyarországra

Magyarországon 2000 táján jelentek meg az első regionális szolgáltató központok.

Azóta már több mint negyven szolgáltató központ települt Magyarországra, amelyek révén mintegy 19 ezer új munkahely jött létre, a beruházások összes értéke meghaladja a 640 milliárd forintot. A gazdasági tárca célja, hogy ez a szám a következő három-négy évben megduplázódjon, részben újabb központok létrehozásával, illetve a már itt lévők bővítésével. Jelenleg 12 központ magyarországi létrehozásáról folyik tárgyalás, e beruházások összértéke 260 milliárd forint, az ezekkel teremthető új munkahelyek száma pedig 5,2 ezer. A legnépszerűbb területek közé a regionális pénzügyi szolgáltatás, a hr, az ügyfélszolgálat, a back-office jellegű tevékenység, és Magyarországon ugyan egyelőre kisebb mértékben, de már van informatikai feladatokat ellátó központ is. Az informatikai szolgáltatások nyújtása és a szoftver-fejlesztés is terjed.

Az eddig letelepült központok közé tartozik többek között az EDS, az ExxonMobil, az IBM, a Sykes, és a GE, amelyek egyenként 500–1500 munkahelyet teremtettek, és tevékenységüket folyamatosan bővítik. Ezen túl mintegy tucatnyi multinacionális vállalat is létesített 50–500 fős regionális szolgáltató központot Magyarországon (például a Diageo, az Avis Europe, a Cisco-Getronics, SAP). Idén májusban a Vodafone a csoport pénzügyi folyamatait kezelő szolgáltató központot hozott létre Budapesten, amely 700 főnek ad majd munkát. Júniusban jelentette be a BT (korábban British Telecom), hogy Debrecenben új regionális üzleti kiszolgáló központot hoz létre, amely hatvan új munkatárssal még idén nyáron megkezdi a működést, a következő két évben pedig a létszám kétszáz fő fölé emelkedhet. A kedvező tapasztalatok utáni bővítésre is akad példa: a Budapest Bank, amely a 2006 végi 130 főhöz képest három év alatt ötszázra növeli a létszámot békéscsabai egységében, de az IBM is 250 fővel, ezerre emelte a foglalkoztatottak számát a világ 44 országát kiszolgáló bázisán. A magyar kormányzat korábban már többször deklarálta, hogy stratégiai célja minél több regionális szolgáltató központot Magyarországra vonzani. Azok ugyanis magas színvonalú, tudásra épülő tevékenységet folytatnak, kulcsszerepet játszanak a tudásalapú gazdaság kiépítésében, nagy számban alkalmaznak egy vagy többdiplomás pályakezdőket, kiemelten építenek a magyar munkavállalók versenyképes nyelvtudására, gépek helyett a tudásba és tehetségbe fektetnek be. Az ENSZ Kereskedelmi és Fejlesztési Szervezete (UNCTAD) egy korábbi felmérése szerint a cégek többfajta tevékenységet is előszeretettel kiszerveznek, ezek közé tartoznak a szoftverfejlesztés, a front-office (ügyfélszolgálati) szolgáltatások, a back-office szolgáltatások (pénzügy, könyvelés, bérszámfejtés, hr, it-support, beszerzés), iparágfüggő (mezőgazdaság, pénzügyi szolgáltatások) tevékenységek, valamint a k+f tevékenység.Érvek Magyarország mellettn kedvező gazdasági és befektetési környezet,n kormányzat ösztönzésn kedvező földrajzi fekvése,n magasan képzett, idegen nyelveken beszélő munkaerő,n kedvező működési tapasztalatok



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek