Connect with us

technokrata

Megbukott a szupermobil?

Dotkom

Megbukott a szupermobil?

Egy felhasználó beperelte szupermobilja gyártóját, mert nem tájékoztatta arról, hogy az iPhone akkuját csak szakszervizben lehet kicserélni.

José Trujillo magánember pert indított az Apple és az AT&T, az iPhone gyártója és a készülék mobilszolgáltatója ellen, mert az iPhone-jához adott használati utasításban nem tájékoztatták arról, hogy a szerkezet akkumulátora rögzített és meghatározott számú töltés után csak szakszervizben cserélhető. Ez pluszkiadással jár, továbbá a csere idejére nélkülöznie kell szupermobilját – panaszolja. A CNNMoney tudósításában látható a peranyag egy része, amelyből kitűnik, hogy 300 töltés után esedékes a csere, ami nagyjából azt jelenti, hogy minden évben el kell vándorolniuk az iphone-osoknak egy szervizbe, ahol jó pénzért kicserélik készülékük akkumulátorát.

Az internetes honlapon, ahol megjelent a hír, szinte kivétel nélkül dühödt reagálások kommentálták azt, igaz, néhányan a pereskedő mellé állt jogászokat küldik a pokolba. Szakújságírók utánajártak, hogy az Apple bármely reklámjában vagy tájékoztató anyagában, vagy akár Steve Jobs cégvezető iPhone-prezentációin szerepelt-e a készülék ezen gyengéje. Azt találták, hogy nem. Egy forrást találtak, amely megemlíti a dolgot: a Foundation for Consumer and Taxpayer Rights fogyasztóvédő civil szervezet már az iPhone megjelenése után egy héttel megfogalmazta a rögzített akkuról szóló tájékoztatás hiányával kapcsolatos kifogásait. Mint kiderült magánbeszélgetésekben az AT&T szakemberei is sajnálkoztak a berendezés eme amatőr hiányossága miatt.

Az iPhone akkuja egyébként a fejlesztő tájékoztatása szerint az alatt a fél év alatt is sokat fejlődött, ami januári bemutatkozása és júniusi boltokba kerülése között eltelt. A gyártó szerint 8 óra beszélgetési, 6 óra internetezési, 7 óra videózási és 24 óra zenehallgatási időt biztosít egy feltöltéssel.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek