Connect with us

Hirdetés

technokrata

Hatszoros árrobbanás, avagy miért sikeresebb a Google a Yahoo-nál?

Dotkom

Hatszoros árrobbanás, avagy miért sikeresebb a Google a Yahoo-nál?

Egy nagyszerű technológiai újítás önmagában nem elég ahhoz, hogy nagyszerű technológiai céget hozzunk létre – foglalta össze a Google és Yahoo közötti csatározások tanulságát az International Herald Tribune.

Könnyű annak, aki idejében a Google-ba invesztált, de nehéz lehet az álma a Yahoo-részvények tulajdonosainak. Az első Google-részvényeket kevesebb mint 3 évvel ezelőtt 85 dolláros áron értékesítették; jelenleg az árfolyam 540 dollár fölött jár. A Yahoo részvényeinek ára most nagyjából ott van – 27 dollár alatt -, ahol 3 esztendeje, igaz, öt éve 5 dollár körül járt a kurzus, de másfél éve 40 dollár felett is megfordult.

A Google erőssége a lap összeállítása szerint abban rejlett, hogy egy bonyolult technikai megoldás – a remek keresőmotor – köré egyszerű üzleti stratégiát épített ki. A saját rendszere segítségével összegyűjtött adatok alapján meghatározott fogyasztói preferenciáknak megfelelő reklámok eladásából tartotta fenn és tudta bővíteni tevékenységét.

A Yahoo első pillantásra ezermesternek látszik – egy olyan kommunikációs médium, amelyik nemcsak terjeszti, de gyártja is a híreket és a szórakoztató műsorokat. Sajnos egyiket sem átütő sikerrel.

A Yahoo elnökének hétfői bejelentése mintha ennek a sikertelenségnek a hallgatólagos elismerése lett volna. A vezérigazgatói posztról történő lemondását követően a Yahoo társ-alapítója, Jerry Yang veszi majd át a helyét. A döntést a piac szívesen vette, hiszen a bejelentés hatására enyhén meglódult a cég részvényeinek jegyzése.

A Google előnye azonban behozhatatlannak látszik. A Standard & Poor’s elemzői szerint a cég az elkövetkező öt év során évente legalább 30 százalékos növekedést fog produkálni a Yahoo maximum 23 százalékos növekedéséhez képest.

A Google várható növekedési rátáját nem sokan vonják kétségbe. A képlet elég egyszerű: a folyton fejlődő technológia megnöveli a forgalmat; a növekvő forgalom következtében több információt sikerül összegyűjteni a fogyasztókról és szokásaikról; ezek feldolgozása lehetővé teszi a célzottabb reklámokat. Az eredmény a magasabb bevétel, ami lehetővé teszi a technológiai fejlesztést, és így tovább.

A Yahoo, a megfelelő technológia ellenére sem tudja biztosítani a megfelelő forgalmat, így a fejlesztésekhez szükséges bevételeket sem. A szakértők az új vezérigazgató legfontosabb feladatának tartják a tevékenységi kör szűkítését – a szolgáltatások kereskedelmi szempontból életképes részének megtartását, és a maradék teljes felszámolását. Egyesek szerint Yangnak még így is nehéz dolga lesz, hogy felvegye a Google által az arcába vágott kesztyűt.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés