Connect with us

technokrata

Idén már a méteresnél nagyobb képátló a divat

Dotkom

Idén már a méteresnél nagyobb képátló a divat

Az eladható tévé receptje: nagy képernyőátmérő, full-HD panel, 100 hertz technológia és nagyszerű formatervezés.

Az évente 11,8%-os értékesítési növekedést követően, amely elérte a 19,45 milliárd eurót, a Sharp japán technológiai vállalat 2006-ban immár a nyolcadik egymást követő évben zárta rekord eredménnyel pénzügyi évét. Ez a kiemelkedő teljesítmény az innovatív LCD TV és napenergia szegmensekben tapasztalható óriási növekedésnek köszönhető.

Az LCD televíziók és napelemek iránti világszerte nagymértékben megnövekedett keresletnek köszönhetően a Sharp kiemelkedő eredménnyel zárta a 2007. március 31-én zárult 2006-os pénzügyi évét (2006. április 1. – 2007. március 31.). A globális eladások 11,8%-kalnövekedtek, 2,79 trillió yen-ről 3,12-re(19,45 milliárd euró *). A működési profit 13,9%-kalnőtt 163,7 milliárd yen-ről 186,5-re (1,16 milliárd euró), míg a nettó profit 14,7%-kalemelkedett 88,6 milliárd yen-ről 101,7-re(632,6 millió euró).

Európa megerősítette pozícióját, mint a Sharp egyik legfontosabb külpiaca. Az eladások 14%-kalnövekedtek 493 milliárd yen-re (3,4 milliárd euró), míg a működési profit 46%-kalemelkedett 8,1 milliárd yen-re(52,5 millió euró). Az európai kontinens a világ legnagyobb napelem és modul piaca, ráadásul az LCD TV-k több mint 40%-át is itt értékesítik.

A Sharp Európát a jövő piacának tekinti. A japán vállalat Európában a napenergia rendszerek, a dokumentumkezelő megoldások és az LCD televíziók jól jövedelmező piaci szegmensére fókuszál. Ez lehetővé tette számára, hogy az elmúlt három pénzügyi évben közel megduplázza e termékek forgalmát a kontinensen. Ma a Sharp Japánon kívüli tevékenységének 26%-a származik európai üzleteiből.

A 2007-es pénzügyi év kilátásai hasonlóan új rekord eredményekkel kecsegtetnek. A Sharp tervei szerint 105 milliárd yen-re növeli globális nettó profitját, eladásait pedig 8,7%-kalszeretné emelni 3,4 trillió yen-re.

A nagyképernyős full-HD LCD TV-k iránti óriási kereslet növekedés a gazdasági sikernek garanciája. A Sharp a síkképernyős TV-k szegmensének jól bevált receptjére támaszkodik: nagy képernyő átmérő, full-HD panel, 100 hertz technológia és nagyszerű formatervezés. Mindezeknek köszönhetően az audió, videó és kommunikációs divíziók a vállalat eredményeinek 44,2%-át teszik ki. A nagyképernyős full-HD LCD TV-k iránti nagy keresletnek köszönhetően az eladások több mint 26%-ak nőttek, 1,38 trillió yen-re (8,59 milliárd euró).

A Sharp úgy becsüli, hogy ebben az évben 68 millió LCD tévé fog elkelni a világon, amelyből 27 millió Európában talál majd gazdára. A Sharp célja hogy a 2007-es pénzügyi évben 9 millió AQUOS LCD TV-t értékesítsen világszerte, melyek 40%-ának képátlója nagyobb lesz, mint 1 méter.

Egyedül Európában 2,9 millió Sharp termék eladásával számolnak. Ezt támogatandó a vállalat az év elején LCD modul gyártást indított a lengyelországi Torun-ban található gyárában, amely jól példázza, hogy a Sharp Európát a jövő piacának tekinti. Az európai kereslet kielégítésére, ez a gyár néhány hónapon belül LCD TV gyártásba kezd. A vállalat tervei között szerepel az is, hogy 10 millió darab AQUOS LCD tévét értékesítsen itt a következő két-három évben.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek