Connect with us

technokrata

Nem használunk spamszűrést

Dotkom

Nem használunk spamszűrést

A magyar számítógép-felhasználók 86%-a nem használ spamszűrőt.

Drágának tartják a spamszűrést a magyar számítógép-felhasználók. Az MPP által 500 fős mintán végzett felmérés szerint az e-mail címmel rendelkezők mintegy 86%-a legfeljebb az ingyenes, vagy csak egy rövid próbaidőszakig használható spamszűrőket hajlandók kipróbálni, ám a szoftverre már nem akarnak áldozni: a lejárat után nem vásárolnak licencet. Mindez azok fényében is lehangoló kép, hogy egyes kutatók szerint a spamek száma idén a korábbi évek csökkenő tendenciáival homlokegyenest fog változni, s a kéretlen levelek száma éves szinten elérheti az 50-60 milliárdot. A rengeteg spam nem csupán felmérhetetlen hardver-erőforrást fog lekötni, hanem a felhasználóknak is elveszi a kedvét az elektronikus levelezés használatától, hiszen ha nem használnak spamszűrőt, akkor a kéretlen levelek napi szintű problémát okoznak, a nem megfelelő spamszűrővel pedig a „jó” levelek egy része sem ér célba.

A megkérdezettek válaszaiból kiderült az is, hogy mit várnak el a felhasználók egy spamszűrő programtól: ezek szerint a kéretlen leveleket megjelölő szoftverek legyenek könnyen kezelhetők, minden levelezőklienssel kompatibilisek és magyar nyelvűek. A válaszadók a negyedik legfontosabb kritériumnak azt tartják, hogy a spamszűrő program – a legújabb informatikai trendeknek megfelelően – több módszer szerint végezze a munkáját, vagyis több keresőmotort tartalmazzon.

Jóllehet ma már egyhavi szélessávú internet-előfizetés díjáért elérhető egy több keresőmotoros spamszűrő szoftver, amely a termékfrissítések révén akár két-három évig is védelmet nyújt a kéretlen levelek ellen, a válaszadók közel egyötöde továbbra is inkább kézzel válogatja ki a kéretlen leveleket, míg 32%-uk időről időre letölt ingyenes szűrőprogramot, amelyet a próbaidőszak vége után eltávolít számítógépéről és csak 23% tervezi, hogy a jövőben esetleg vásárol spamszűrőt.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek