Connect with us

technokrata

VoIP: be sem kell kapcsolni a számítógépet!

Dotkom

VoIP: be sem kell kapcsolni a számítógépet!

Pár éven belül átveszi a vezető szerepet az IP-telefónia.

A hazai KKV-k telekommunikációs rendszereinek fejlesztését akadályozza, hogy sok vállalatnál a rendelkezésre álló költségkeret a fenntartásra sem elegendő, nagyobb volumenű projektben pedig csak a nagyvállalati szegmens gondolkodhat. A Navigator Informatika Zrt. létrehozta új telekommunikációs üzletágát a Novatel Communications-t, amely egy teljesen egyedi fejlesztésű, telefon alközponti szoftvermegoldást kínál ügyfelei részére, és megoldást biztosít a kis- és közepes méretű vállalatok eddig megoldhatatlan költségcsökkentési és fejlesztési problémáira. A megoldás egyszerűen és gyorsan integrálható a már kiépített rendszerhez, így annak megszűntetésére, illetve a meglévő telefonkészülékek cseréjére nincs szükség.

A vállalat vezetői a piaci trendeket figyelembe véve, korábbi telekommunikációs tapasztalataikra alapozva döntöttek az IP alapú telefonszolgáltatás elindítása mellett. Az elemzések szerint ugyanis vezetékes telekommunikáció nélkülözhetetlen a vállalatok életében, használatával mégsem érhető el igazán nagy költségmegtakarítás. A hagyományos technológia nem nyújt további újdonságokat, ezért a mobiltelefon mellett ma már az IP-telefónia is vetélytársává vált. Ezt bizonyítja az a szakértői előrejelzés is, amely szerint 2009-2010 körül a hagyományos, vezetékes telefonon folytatott szolgáltatás (PSTN) és az IP alapú telefonbeszélgetések aránya megfordul, és a VoIP átveszi a vezető szerepet.

„Tapasztalataink szerint a kisvállalatoknál a rendelkezésre álló büdzsé a meglévő rendszer fenntartására sem elegendő, nagyobb volumenű projektben pedig csak a nagyvállalati szegmens gondolkodhat, esetükben is csak a szervezetek 6 százaléka – mondta Juhász Lajos, a Navigator Informatika Zrt. ügyvezető igazgatója. „A piaci tendenciákat figyelembe véve, meglévő analóg telefonszolgáltatási rendszerünk mellett, a telekommunikációs és hagyományos távközlési szolgáltatásban szerzett korábbi tapasztalatainkra, 100 fős szakértői hátterünkre és az informatikai rendszerek üzemeltetésében való jártasságunkra alapozva másfél éves technológiai fejlesztéssel hoztuk létre az új üzletágat” – tette hozzá Juhász Lajos.

A Novatel Communications saját fejlesztésű alközpontokat használ, ezért az általa kínált megoldással a belföldi telefonbeszélgetések esetén 30 százalékos, nemzetközi hívásoknál pedig 80 százalékos költségcsökkentés is elérhető a hagyományos technológiához képest. A rendszer telepítése egyszerű, gyorsan integrálható a meglévő architektúrához. Kiépítése nem akadályozza a napi munkafolyamatokat, mivel a Novatel Communications ez idő alatt folyamatos rendelkezésre állást biztosít.

„A Novatel Communications megoldásának beruházási költsége átlagosan 3 hónapon belül megtérül, és ezt követően tiszta megtakarítást eredményez a szolgáltatás használata, miközben egy magasabb szintű telefonkörnyezet került kialakításra” – mondta Róka Tamás, a Navigator Informatika Zrt. távközlési üzletág igazgatója. „Más megoldásoktól eltérően technológiánk alkalmazásához nem kell bekapcsolni a számítógépet, a működéshez elegendő a vállalat meglévő Internet-kapcsolata. Az új készülékek a korábbiakhoz hasonlóan néznek ki, használatukhoz nincs szükség a munkatársak átképzésére, és a meglévő telefonszámokat sem kell lecserélni” – tette hozzá Róka Tamás.

A Navigator Informatika Zrt. ügyfélszolgálati központja, Service Desk rendszer segítségével a nap 24 órájában fogadja a bejelentéseket telefonon, illetve e-mailen. A Call Center napi 12 órában áll az ügyfelek rendelkezésére, emellett pedig 24 órás ügyeletet tart. A központ minden egyes bejelentést külön kezel, és részletesen dokumentálja azokat. Ennek köszönhetően a feladatok várakozási ideje minimalizálódik, a probléma elhárításának folyamata pedig érzékelhetően gyorsabb és hatékonyabb lesz. Az egyes bejelentések állapotát a Navigator Informatika Zrt. munkatársai és az ügyfelek is folyamatosan nyomon követhetik a webes felületű monitoring rendszerben.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek