Connect with us

Hirdetés

technokrata

5500 játékos LAN party-ban

Dotkom

5500 játékos LAN party-ban

A legnagyobb internetes és számítógépes játékesemény Európában.

A Campus Party, amely a legnagyobb internetes és számítógépes játékesemény Európában, egyhetes, nonstop rendezvénnyel ünnepelte jubileumát Spanyolországban, a Valenciai Kereskedelmi Vásáron. Az 5500 résztvevő játszott, digitális videót szerkesztett, robotot épített, szoftvert fejlesztett és egy sereg más, hét napon keresztül éjjel-nappal zajló programon vett részt. Egy nagy teljesítményű hálózat nélkül mindez nem valósulhatott volna meg. Az esemény szervezője, az Asociacion E3 Futura a HP ProCurve Networkinget választotta partneréül, amely a tavalyi sikeres rendezvényhez is biztosította a hálózati infrastruktúrát.

A szervező egy nagy teljesítményű, 6 ezer hálózati porttal rendelkező hálózati infrastruktúra kiépítésével bízta meg a ProCurve-öt. Fontos követelmény volt, hogy a hálózatot nemcsak telepíteni és konfigurálni, hanem alaposan tesztelni is kellett az esemény kezdete előtt, illetve a megfelelő teljesítménytartalék biztosításához úgy döntöttek, hogy a hálózati gerincnek 50 Gbps sávszélességet kell nyújtania. A csapat a központi maghoz egy-egy a ProCurve 5412zl kapcsolót választott mindkét pavilonban. A hálózat hozzáférést biztosító szegmensében 140 darab, optikai szálas SX kapcsolattal rendelkező ProCurve 2650 kapcsolókat telepítettek. A 2005-ös konfigurációhoz képest nagyobb IP címtartományt foglaltak le, egyszerűsítették az útválasztást a különböző csoportok között, és felkészültek az esetleges problémák gyors behatárolására.

A Campus Party eddigi története során ez volt az első alkalom, amikor semmilyen komolyabb probléma nem volt a hálózat teljesítményével vagy a hálózati szolgáltatásokkal. A leállások összes ideje kevesebb volt mint két perc, a szervezett versenyek egyikében sem volt fennakadás. Kiváló teljesítményt mértek a játékokon, a késleltetés 5 és 12 milliszekundum (ms) között változott, miközben ezek a játékok tipikusan 15 ms késleltetéssel futnak a helyi hálózatokon.

„A hálózattal szemben rendkívüli volt a sávszélesség igény, hiszen a résztvevők számára több mint 80 terabájtnyi adathoz való hozzáférést kellett biztosítania, a csapatjáték versenyekhez pedig nagyon nagy sebességre volt szükség, 15 milliszekundumnál rövidebb válaszidőkkel. Ezen felül pedig ellent kellett állnia az olyan játékosok támadásainak, akik egyfajta győzelemnek könyvelték volna el a hálózat leállítását. Örömmel mondhatom, nem sikerült nekik.” – állapította meg Paco Ragageles, a Campus Party mögött álló Futura Networks ügyvezető igazgatója.

A rendezvény ideje alatt többféle támadási próbálkozást is észleltek, a forgalmat azonosító adatok meghamisításától a DOS (Denial of Service) típusú és SNMP támadásokig. Az olyan technológiák segítségével, mint a vírusterjedés elfojtása (virus-throttling), amely beépített jellemzője bizonyos ProCurve kapcsolóknak, valamint a ProCurve Manager Plus hálózatmenedzselő szoftver révén ezeknek a támadásoknak hatékonyan lehetett ellenállni. Legtöbbször maguk a Campus Party résztvevői próbálkoztak ezekkel a támadásokkal, mondja Ragageles: „Néhányuk számára ez is egyfajta játék. Abban versenyeznek – persze nem nyíltan – hogy ki tudja leállítani a hálózat különböző részeit. Szerencsére meg tudtuk hiúsítani a terveiket úgy, hogy nem korlátoztuk a legális hálózati forgalmat.”

A ProCurve hálózati infrastruktúrája szolgáltatta az internethez való hozzáférést is, egy másik szponzor, a Telefonica jóvoltából, amely rekordnak számító sávszélességet, másodpercenként 3,8 gigabitet biztosított a rendezvény idején.

Campus Party?
A Campus Party évente megrendezésre kerülő számítógépes játék és Internet rendezvény, amelyet a spanyolországi Valenciában tartanak. Az első, 1997-ben tartott Campus Party helyszíne Malaga volt, és 250-en vettek rajta részt. A tizedik, 2006-ban rendezett Party–t, amelyen több mint hússzor ennyien vettek részt, a Valenciai Kereskedelmi Vásáron rendezték meg. A rendezvényen egy hétig tartott a játék, a robotépítés, a számítógépes csillagászat és a szoftverfejlesztés. Az esemény, amelyet 2003-ban nyitottak meg a nagyközönség számára, a maga nemében a legnagyobb ilyen rendezvény Európában.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés