Connect with us

technokrata

Óvatosabbá váltunk az Interneten

Dotkom

Óvatosabbá váltunk az Interneten

Még mindig milliárdokat lopnak el az internetezőktől.

Most adta ki harmadszor a Javelin Strategy & Research éves felmérését, mellyel az internetezők dollárban kifejezett káráról ad felvilágosítást az észak-amerikai kontinensen. Eszerint immár „csak” 49,3 milliárdnyi zöldhasúval károsították meg a cyberbűnözők a webezőket, ami mintegy 11,5 százalékos visszaesés a 2005-ös rekordévhez képest. Akkor még 55,7 milliárd dollárt húztak ki az amerikaiak zsebéből. Ezzel párhuzamosan az egy csalásra átlagosan jutó kár értéke is mérséklődött: 6278 dollárról 5720 dollárra, ám a medián (ahol az értékek fele nagyobb, másik fele kisebb) továbbra is 750 dolláron maradt.

James Van Dyke, a Javelin alapítója és elnöke szerint az üzleti élet szereplői már jobb munkát végeznek rendszereik megvédése tekintetében, és a fogyasztók is ügyesebben vigyáznak információikra, illetve jobban odafigyelnek számláikra. Dyke szerint habár a trend kedvező irányú, a 49 milliárd dollár még mindig rengeteg pénz, tehát tennivaló akad bőven.

A tanulmány szerint 8,4 millió amerikai, vagy ha így jobban tetszik, 27-ből egy vált online bűnözés áldozatává. Ez többnyire azt jelentette, hogy cyberbűnözők visszaéléseket követtek el hitelkártya adataikkal vagy társadalombiztosítási számaikkal. Ezek a fenti számok is csökkenést (még ha csak kismértékűt is) jelentenek: 2003-ban még 10,1 millió, 2005-ben 8,9 millió amerikai felnőttet tudtak becsapni, kifosztani az Interneten.

Kik voltak a támadások legnagyobb kárvallottjai? A 25 év alattiak, a néger származásúak, valamint azok, akiknek éves fizetése 150 ezer dollár fölött van, mutatott rá a tanulmány. A legfiatalabbak jelentették azt a réteget, akik a legkevésbé tettek lépéseket a jelenség megakadályozásáért. A bekövetkezett káresemények elhárítására átlagosan 535 dollárt fizettek az érintettek; ez azonban elég csalóka összeg, mivel több mint a felük egy centet sem költött erre.

A Wells Fargo (az USA ötödik legnagyobb bankja), a Visa és a számlafizetési szoftvert fejlesztő CheckFree vállalatok szponzorálásával létrejött felmérés során 5006 embert kérdeztek meg. A kutatás során 469 ember állította azt, hogy online csalások áldozatává vált a 2006-os évben.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek