Connect with us

technokrata

Magyar vállalatok a weben

Dotkom

Magyar vállalatok a weben

Megvizsgáltuk, hogyan nőtt a honlappal rendelkező hazai cégek száma az EU-csatlakozásunkat követően.

A legalább egy alkalmazottat foglalkoztató, ugyanakkor Internet-hozzáféréssel rendelkező magyarországi vállalatok 36 százaléka, összesen mintegy 55 ezer cég jelenik meg a világhálón saját honlappal – olvasható többek között a BellResearch által elkészített Magyar Infokommunikációs Jelentés közelmúltban megjelent, internetes megoldásokkal foglalkozó részpiaci elemzésében. Mindez azt jelenti, hogy az elmúlt egy évben tovább nőtt a honlappal rendelkező hazai cégek száma, de a gyarapodás mértéke messze elmarad a korábbiaktól; az oldalak többsége technológia és tartalom tekintetében egyaránt statikus.

2005-ben a mintegy 145 ezer, Internet-eléréssel rendelkező hazai cég közül 53 ezer, azaz kicsivel több mint minden harmadik szervezet volt jelen saját vállalati honlappal a világhálón. Az összes, legalább 1 főt foglalkoztató és személyi számítógéppel rendelkező, közel 187 ezer hazai cégre vetítve ez nagyjából 28 százalékot tett ki, ami 8 százalékponttal magasabb volt a 2004 hasonló időszakában mértnél. Ekkor az Internet-hozzáféréssel rendelkező, legalább 1 főt foglalkoztató hazai cégek 30 százaléka, összesen mintegy 38 ezer vállalat volt jelen a világhálón saját honlappal. Ez az elterjedtségi mutató alig 1 százalékponttal haladja meg 2003-as értéket -, azaz a honlapok számának gyarapodása tehát csupán a kapcsolati ellátottság emelkedéséhez igazodik. A weblapok elterjedtsége a vállalatok méretével párhuzamosan nő.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek