Connect with us

technokrata

Több mint harmadával esett a Yahoo profitja

Dotkom

Több mint harmadával esett a Yahoo profitja

A vállalat bejelentése szerint 37,25 százalékkal esett nyeresége a harmadik negyedévben.

A Yahoo tiszta nyeresége 37,25 százalékkal 159 millió amerikai dollárra esett, míg a teljes működési költsége 32,61 százalékkal emelkedett a harmadik negyedévben. Terry Semel vezérigazgató kijelentette: „A vezetőség nem elégedett a harmadik negyed pénzügyi eredményeivel.”

2005 harmadik negyedévében 1,33 milliárd dolláros eredményt ért el a vállalat, mely alapján csupán 19 százalékos növekedés volt tapasztalható. Ezzel szemben a szeptember 30-ával végződő első kilenc hónapban a költségek 42,5 százalékot emelkedtek az előző év azonos időszakához képest. Leszámítva a hirdetőpartnereknek fizetendő megbízási díjakat, a Yahoo 112 millió dollár jövedelmet tudhat magának az év harmadik negyedében. Ez a szám éppen csak kevesebb az elemzők várakozásainál, aminek mérséklődésére egyébként maga a vállalat figyelmeztette a piacot egy hónappal korábban. A bejelentést követően természetesen estek a részvények a NASDAQ-on.

Semel egyébként már egy szeptemberi konferencia alkalmával jelezte az iparági elemzők számára, hogy némi lassulást lát a hirdetési piac növekedésében, főként a jármű és a pénzügyi szolgáltató szektorok miatt.

A vállalat eredményeinek romlásában szerepet játszott a Panama fedőnevet viselő keresőmarketing megoldás csúszása. 2005-ben ugyanis az internetes hirdetési bevételek 30 százalékkal emelkedtek, a növekedés nagy része peig a keresőmarketing területén volt észlelhető.

A negyedéves eredmények nyilvánosságra hozatalát követően a vállalat bejelentett egy beruházást és egy akvizíciót, mely a hirdetési üzletágának nyújt majd mankót. A cég ugyanis megvásárolta az AdInterax-ot, valamint 20 százalékos részesedést szerzett a Right Media Exchange megalkotójában, a Right Media-ban. Míg előbbit annak technológiájáért vásárolta meg, az utóbbit a szolgáltatásáért tartotta vonzónak, a Right Media Exchange ugyanis a lapkiadók és hirdetők online csereközpontja.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek