Connect with us

Hirdetés

technokrata

Jégzselé, az első nanotech ital

Dotkom

Jégzselé, az első nanotech ital

A Jégzselé innovatív, Internet-alapú marketing- és értékesítési modelljének köszönhetően bárok, szórakozóhelyek és éttermek használhatják ki a virtuális közösségek jelentette trendeket.

Az Intel kezdeményezésére és támogatásával, az USA-beli „Intel Berkeley Technology Entrepreneurship Challenge” program részeként, 2006. október 5-6-án Szófiában rendezték meg a NOVATechCom, az első közép- és kelet-európai Innovációs Technológiai Üzleti Terv Verseny, regionális döntőjét. A versenyt júliusban hirdették meg Bulgáriában, Romániában, Csehországban, Törökországban, Lengyelországban, ill. Magyarországon.

A verseny három lépcsős. Az első fordulót – melyre az üzletiterv-koncepció egyoldalas összefoglalóját kellett beküldeni – Magyarországon a Magyar Innovációs Szövetség szervezte. Az előzsűrizés után, a második fordulóba 6 ország 49 pályázójából 13 pályázó jutott, akiknek részletes üzleti tervet kellett kidolgozni max. 20 oldalon. Harmadik lépésben, a regionális döntőn 15 percben elő kellet adni, illetve meg kellett védeni a tervet az Intel szakértőiből álló zsűri előtt.

Magyarországról a „Jégzselé, az első nanotech ital” című terv fiatal készítői – Kriston Ákos, Orosz Miháy, Molnár Róbert, Miklósi József – 2000 $-os 3. díjban részesültek.

A Jégzselé egy víz-széndioxid-jég nanokompozit, amely forradalmasíthatja az üdítő és jégkrémipart. A szabadalmaztatott technológiával a nanoméretű jégkristályokba apró széndioxid buborékokat zárnak, amely ettől rendkívül laza szerkezetű, de ugyanakkor alaktartó is lesz egyben. Az új italt tetszőleges, egyedi ízben, a fogyasztás helyén lehet előállítani és szervírozni, az újdonságot és a pezsgő koktélokat kedvelők részére. A Jégzselé innovatív, Internet-alapú marketing- és értékesítési modelljének köszönhetően bárok, szórakozóhelyek és éttermek használhatják ki a virtuális közösségek jelentette trendeket.

A fejlesztés 2003-ban kezdődött. A prototípus fejlesztését GVOP-pályázat és saját erőforrás segítségével valósították meg.

A Magyar Innovációs Szövetség a 2007. évben is meg kívánja hirdetni az Innovációs Technológiai Üzleti Terv Versenyt.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés