Connect with us

technokrata

Hitelkártya: magasabb színvonalú szolgáltatásokra van igény

Dotkom

Hitelkártya: magasabb színvonalú szolgáltatásokra van igény

A személyre szabott, rugalmas bónusz-rendszert kínáló hitelkártyáké a jövő.

A KRC kutatóintézet legfrissebb tanulmánya szerint az európai vásárlók háromnegyede (73%) olyan hitelkártyát szeretne, amely kártyás fizetés esetén kedvezményeket biztosít. A megkérdezettek 48%-a saját céljaira venné igénybe az extra juttatásokat, 25% jótékonysági, vagy környezetvédelmi szervezetnek adná az előnyöket, míg a kutatásban részt vevők ötöde saját családjára vagy barátaira költené a hitelkártyák kínálta kedvezményt.

A felmérés eredménye kimutatja, hogy egyre nagyobb igény van a hitelkártya használat után igénybe vehető magasabb színvonalú szolgáltatásokra is. A megkérdezettek többségének (33%) a kedvezményes, külföldi városokban tölthető néhány napos nyaralás a legvonzóbb bónusz szolgáltatás, de az ingyenes mozi-, színház- és koncertjegyek is népszerűek (26%). A megkérdezettek negyede választana ingyenes fürdőbelépőt, vagy személyre szabott lakás-, és kertfelújítást.

Továbbra is erős kereslet mutatkozik a hagyományos kereskedői kedvezmények iránt, melyeket a kártyabirtokosok a mindennapos vásárlások során kapnak. Ezt támasztja alá, hogy a megkérdezettek 65%-a olyan hitelkártyát szeretne, amely a plasztikkal vásárolt cikkekre biztosít kedvezményeket, elsősorban a nagy áruházláncok (41%) és benzinkutak (31%) pénztárainál. A kutatásban részt vevők 57%-a pedig olyan kedvezményt szeretne igénybe venni, mely során a bank az éves költés bizonyos százalékát készpénzben téríti vissza.

A kedvezmények személyre szabhatósága nagy szerepet játszhat a társmárka (co-branded) kártyák népszerűség-növekedésében – állítja a MasterCard tanulmánya. Tízből hat kártyabirtokos ugyanis nagy érdeklődéssel fogadna egy olyan hitelkártyát, amely flexibilis kedvezményeket nyújt, lehetőséget adva a kedvezmény-rendszer megváltoztatására annak érdekében, hogy a vásárlók a bónusz szolgáltatásokat olyan gyakran vegyék igénybe, amilyen gyakran csak lehetséges.


* A felmérés 1.400 hitelkártya birtokos segítségével készült négy országban: Nagy-Britanniában, Franciaországban, Oroszországban és Lengyelországban. A kutatást, melynek célja az volt, hogy minél pontosabb képet rajzoljon a vásárlók társmárka kártyákhoz való viszonyáról, a KRC kutatóintézet végezte a MasterCard megbízásából.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek