Connect with us

technokrata

Tizenkét tonna szén-dioxiddal és 31.901 kilowattal kevesebb

Dotkom

Tizenkét tonna szén-dioxiddal és 31.901 kilowattal kevesebb

Ezek a Ricoh világméretű energiatakarékossági napjának eredményei.

A Ricoh Hungary is részt vett a Ricoh „Global Eco Action Day” nevű nemzetközi kezdeményezésben, amelynek célja az volt, hogy felhívja a figyelmet a környezettudatos gondolkodás fontosságára.

A „Kapcsolj ki és gondolkodj!” nevű kezdeményezés, az alkalmazottak körében meghirdetett világméretű környezettudatossági program volt, ami arra ösztönözte a dolgozókat, hogy átgondolják, hogyan csökkenthetik energiafogyasztásukat. A program fő üzenete, hogy ha kikapcsoljuk azokat az elsősorban megszokásból, feleslegesen használt elektronikus eszközöket, amikre valójában nincs is szükségünk az adott pillanatban, máris sokat tettünk környezetünk védelméért. A Ricoh most megmutatta, hogy ezen eszközök kiiktatása révén milyen eredmények érhetők el.

A nyári napéjegyenlőség napjára, azaz június 21-re meghirdetett kezdeményezés során a Ricoh irodákban világszerte lekapcsolták a felesleges világítást, a klímát és egy sor egyéb eszközt, amelyek nem voltak szükségesek a közvetlen munkavégzéshez. A Ricoh Globális Ökonapon összesen 83 Ricoh leányvállalat vett részt a világ 25 országában.

Az eredmények pedig önmagukért beszélnek: az áramfogyasztás összesen 31.901 kilowattal csökkent a nap során, a szén-dioxid kibocsátás pedig 12 tonnával volt kevesebb. A nap során elért összes energia-megtakarítás 596 549 yen, azaz több mint 1,1 millió Ft volt.

A Ricoh hazai leányvállalata, a Ricoh Hungary Kft. munkatársai az energiatakarékossági napon egyetlen irodahelyiségben sem kapcsolták fel a világítást, a légkondicionáló berendezéseket pedig alacsonyabb fokozatra állították, ezáltal is csökkentve az energiafogyasztást. Ennek eredményeképp a vállalat egy átlagos naphoz viszonyítva 23%-os energia-megtakarítást ért el.

A Ricoh a Globális Ökonapon egy egyedi családi programot is indított: rajzversenyt hirdetett a Ricoh munkatársainak gyermekei körében. A verseny központi témája a „Környezetvédelem” volt, amelyre három korcsoportban (óvodás, alsó tagozatos, felső tagozatos) jelentkezhettek a gyerekek. A három korosztály legügyesebbjei Ricoh ajándékcsomagokat vihettek haza, és rajzukat az iroda falaira is kihelyezték.

„Nagy eredmény az egy nap alatt elért energia-megtakarítás, de sokkal fontosabb a kezdeményezés hosszú távú eredménye. Az, hogy elültetjük az emberek fejében a gondolat magvát és ezáltal otthon vagy a mindennapi életük más területén is eszükbe jut a feleslegesen működő elektronikus eszközök kikapcsolása, sokkal nagyobb eredmény ennél! Talán így minden egyes ember megérti, hogy ő maga, egyedül is, sokat tehet a környezet védelméért” – mondta Halász Gábor, a Ricoh Hungary ügyvezető igazgatója.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek