Connect with us

technokrata

Automatikus követési távolságtartás kisebb autókban is

Dotkom

Automatikus követési távolságtartás kisebb autókban is

Nem kell többé félni ködtől, rossz látási viszonyoktól.

A Siemens autóelektronikai ágazata (Siemens VDO) új szenzor-technika felhasználásával olyan úgynevezett követési távolságszabályozót fejlesztett ki, amely a járművezetőt figyelmezteti az előtte álló autópálya-szakasz látást nehezítő viszonyaira, sőt kívánságra automatikusan megnöveli az előtte haladó járműtől való követési távolságot, védve ezzel a ráfutásos balesetektől. Ilyen rendszerek az alkalmazott radar-szenzoroknak „köszönhetően” igen drágák és ezért eddig csak magasabb árkategóriájú autók számára voltak elérhetők, de a Siemens megoldása a közép- és kompakt kategóriákban is megfizethetőnek ígérkezik.
A rendszer fényérzékelő optikai LIDAR-szenzorral (LIDAR: LIght Detection And Ranging) működik, amelynek mérési adatait különösen nagy teljesítményű elektronika értékeli ki.

A LIDAR nemcsak többszörösen olcsóbb a radarnál, de különbséget tud tenni eső, köd, hó és felcsapódó víz között. Működése egy infravörös sugárzón alapszik, melynek az emberi szem számára láthatatlan „fénye” visszaverődik az előtte haladó járműről. A visszaverődő jelet fotodióda veszi, a kiértékelő elektronika pedig – a radarhoz hasonlóan – az időkésésből kiszámítja a távolságot; sőt, különbséget tud tenni személyautóról, teherautóról, motorkerékpárról és álló tárgyról visszavert jelek között is. Az így nyert adatokat az időjárástól illetve látási viszonyoktól függő, ugyancsak mért adatokkal veti össze. Ha az adott haladási sebességet is figyelembe véve a követési távolság kisebb a kelleténél, figyelmeztető jelzést ad a vezetőnek, illetve bekapcsolt követésszabályozó esetén automatikusan visszavesz a sebességből. A rendszer, melynek hatótávolsága 250 méter, már sorozatgyártásra érett fejlesztési fázisban van, és várhatóan hamarosan megjelenik az autógyártók kínálatában.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek