Connect with us

Foci-tanulmányt készíttetett a MasterCard

Dotkom

Foci-tanulmányt készíttetett a MasterCard

A Bajnokok Ligája győzelemmel 100 millió eurót is kereshetnek az európai klubok.

A vezető európai labdarúgó klubok 100 millió eurós profitért lépnek pályára a 2007-es Bajnokok Ligája megkezdésekor, 2007. augusztus 24-én – mutatta ki a MasterCard megbízásából készült új tanulmány.

A MasterCard felkérésére eljáró KRC kutatóintézet tizenkét elismert labdarúgó szakértőt kérdezett meg arról, szerintük mennyit hozhat a klubcsapatok konyhájára a 2007-es UEFA Bajnokok Ligájában elért esetleges győzelem.

A kutatás eredménye arra mutat rá, hogy a győztes csapat maga is meglepődik majd az ölébe hulló javak láttán. A kupát elhozó klub ugyanis jó eséllyel pályázhat nagyobb összegű szponzori támogatásra, további TV közvetítési bevételekre, növekvő jegyeladásokra, mi több, játékosaik is többet érnek majd. Jóllehet, a becsült 100 millió eurós többletbevétel meg sem közelíti azt az összeget, amit az európai sztárcsapatok átigazolásokra és játékosaik fizetésére az elmúlt években költöttek.

A megkérdezett szakértők szerint a győztes csapatnak otthont adó város sem jár rosszul. A 2005-ben győzedelmeskedő Liverpool FC tavaly 70 millió eurós tőkét vonzott az észak-angliai városba, mely elsősorban a fokozott vásárlókedvnek, az idegenforgalomnak, a szponzorációnak, valamint az intenzívebb kereskedelemnek köszönhetően prosperált a győzelemből. Hasonlóképpen az FC Porto otthona is látványos, 12 millió euróra becsült hasznot könyvelhetett el a csapat 2004-es győzelmét követően.

John Stuart, a MasterCard Worldwide szponzorációért felelős igazgatója elmondta: „Ez alkalommal talán minden eddiginél nagyobb a tét, és ezzel tisztában vannak az európai klubok vezetői is. Az UEFA Bajnokok Ligája a legnevesebb klub-bajnokság a világon, ezért a csapatok hatalmas összegeket fizetnek egy-egy sztárjátékos átigazolásáért. A MasterCard büszke arra, hogy az elmúlt tizenöt év folyamatos támogatása után továbbra is az UEFA Bajnokok Ligája hivatalos szponzora.”

A MasterCard megbízásából készült felmérés eredménye arra is rávilágít, hogy minél kisebb és ismeretlenebb egy klub, az UEFA bajnoki győzelem esetén a várható anyagi siker annál jelentősebb lehet. Ugyanakkor a nagyobb városok, mint Barcelona, Milánó vagy London kevésbé látják majd előnyét annak, ha a helyi csapat emelheti magasba a trófeát.

Meghosszabbította UEFA szponzori tevékenységét a MasterCard Worldwide:

A MasterCard 1992 óta támogatja az UEFA Európa-bajnokságokat, 1994 óta pedig a Bajnokok Ligája hivatalos szponzora. A nemrég megújított szponzorációs szerződés keretében a MasterCard kizárólagos támogatói státuszt kapott a fizetési szolgáltatások kategóriájában az UEFA futball eseményeire. A megállapodás a Női Labdarúgó Európa-bajnokság, a huszonegy év alattiak U-21 Európa-bajnoksága, valamint a Futsal Európa-bajnokág támogatási jogát is magában foglalja.

Mind az UEFA Bajnokok Ligája, mind az UEFA Európa-bajnokság népszerűsége látványosan nőtt 1992 óta, mikor a MasterCard megkezdte támogatói tevékenységét. Jelenleg a Bajnokok Ligáját a világ legrangosabb sporteseményei között tartják számon. Jól mutatja ezt, hogy a 2004/2005 évadban a mérkőzések látogatóinak csak fele volt európai, 50 százalékuk a kontinens határain túlról érkezett.

„A versenyek iránt kifejezett őszinte nemzetközi érdeklődés bizonyítja, hogy az UEFA rendezvényei határozott európai háttérrel rendelkező, globális események, amelyek támogatása teljes mértékben harmonizál üzleti tevékenységünkkel” – mondta el Stuart.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek

SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda