Connect with us

technokrata

Foci-tanulmányt készíttetett a MasterCard

Dotkom

Foci-tanulmányt készíttetett a MasterCard

A Bajnokok Ligája győzelemmel 100 millió eurót is kereshetnek az európai klubok.

A vezető európai labdarúgó klubok 100 millió eurós profitért lépnek pályára a 2007-es Bajnokok Ligája megkezdésekor, 2007. augusztus 24-én – mutatta ki a MasterCard megbízásából készült új tanulmány.

A MasterCard felkérésére eljáró KRC kutatóintézet tizenkét elismert labdarúgó szakértőt kérdezett meg arról, szerintük mennyit hozhat a klubcsapatok konyhájára a 2007-es UEFA Bajnokok Ligájában elért esetleges győzelem.

A kutatás eredménye arra mutat rá, hogy a győztes csapat maga is meglepődik majd az ölébe hulló javak láttán. A kupát elhozó klub ugyanis jó eséllyel pályázhat nagyobb összegű szponzori támogatásra, további TV közvetítési bevételekre, növekvő jegyeladásokra, mi több, játékosaik is többet érnek majd. Jóllehet, a becsült 100 millió eurós többletbevétel meg sem közelíti azt az összeget, amit az európai sztárcsapatok átigazolásokra és játékosaik fizetésére az elmúlt években költöttek.

A megkérdezett szakértők szerint a győztes csapatnak otthont adó város sem jár rosszul. A 2005-ben győzedelmeskedő Liverpool FC tavaly 70 millió eurós tőkét vonzott az észak-angliai városba, mely elsősorban a fokozott vásárlókedvnek, az idegenforgalomnak, a szponzorációnak, valamint az intenzívebb kereskedelemnek köszönhetően prosperált a győzelemből. Hasonlóképpen az FC Porto otthona is látványos, 12 millió euróra becsült hasznot könyvelhetett el a csapat 2004-es győzelmét követően.

John Stuart, a MasterCard Worldwide szponzorációért felelős igazgatója elmondta: „Ez alkalommal talán minden eddiginél nagyobb a tét, és ezzel tisztában vannak az európai klubok vezetői is. Az UEFA Bajnokok Ligája a legnevesebb klub-bajnokság a világon, ezért a csapatok hatalmas összegeket fizetnek egy-egy sztárjátékos átigazolásáért. A MasterCard büszke arra, hogy az elmúlt tizenöt év folyamatos támogatása után továbbra is az UEFA Bajnokok Ligája hivatalos szponzora.”

A MasterCard megbízásából készült felmérés eredménye arra is rávilágít, hogy minél kisebb és ismeretlenebb egy klub, az UEFA bajnoki győzelem esetén a várható anyagi siker annál jelentősebb lehet. Ugyanakkor a nagyobb városok, mint Barcelona, Milánó vagy London kevésbé látják majd előnyét annak, ha a helyi csapat emelheti magasba a trófeát.

Meghosszabbította UEFA szponzori tevékenységét a MasterCard Worldwide:

A MasterCard 1992 óta támogatja az UEFA Európa-bajnokságokat, 1994 óta pedig a Bajnokok Ligája hivatalos szponzora. A nemrég megújított szponzorációs szerződés keretében a MasterCard kizárólagos támogatói státuszt kapott a fizetési szolgáltatások kategóriájában az UEFA futball eseményeire. A megállapodás a Női Labdarúgó Európa-bajnokság, a huszonegy év alattiak U-21 Európa-bajnoksága, valamint a Futsal Európa-bajnokág támogatási jogát is magában foglalja.

Mind az UEFA Bajnokok Ligája, mind az UEFA Európa-bajnokság népszerűsége látványosan nőtt 1992 óta, mikor a MasterCard megkezdte támogatói tevékenységét. Jelenleg a Bajnokok Ligáját a világ legrangosabb sporteseményei között tartják számon. Jól mutatja ezt, hogy a 2004/2005 évadban a mérkőzések látogatóinak csak fele volt európai, 50 százalékuk a kontinens határain túlról érkezett.

„A versenyek iránt kifejezett őszinte nemzetközi érdeklődés bizonyítja, hogy az UEFA rendezvényei határozott európai háttérrel rendelkező, globális események, amelyek támogatása teljes mértékben harmonizál üzleti tevékenységünkkel” – mondta el Stuart.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek