Connect with us

technokrata

Rádiófrekvenciás azonosítás a gyógyszerhamisítványok ellen

Dotkom

Rádiófrekvenciás azonosítás a gyógyszerhamisítványok ellen

Az IBM bemutatta rádiófrekvenciás azonosító (RFID) rendszerét, amelynek segítségével a gyógyszeripari termékeknek útja végig megfigyelhető és nyomon követhető.

A világon átlagosan minden 12 vényből nagyjából 1-re adnak ki olyan orvosságot, amelyik hamisítványnak bizonyul – ennek kapcsán a US Food and Drug Administration (Az Egyesült Államok Országos Élelmiszerbiztonsági és Gyógyszerészeti Hivatala) az RFID-ről, mint az egyik legígéretesebb technológiáról nyilatkozott, amellyel biztosítható, hogy az csomagolás tartalma pontosan megfeleljen az orvos rendelvényének.

A gyógyszeripari termékek globális ellátó láncolata meglehetősen bonyolult. A gyógyszerek a gyártás helyszínétől az értékesítés pontjáig akár tíz kézen is átmehetnek. Szoftverei és szolgáltatásai révén az IBM segíteni kívánja a gyártók gyógyszertolvajok és gyógyszerhamisítók ellen folytatott küzdelmét, hogy megkímélje őket mindattól a többletköltségtől, amit a visszahívott termékek becserélése, illetve a fogyasztó egyes márkákkal szembeni bizalomvesztése okoz.

Az IBM gyógyszeripari termékek forgalmazásának megfigyelésére és nyomon követésére alkalmas RFID rendszere több olyan RFID szoftvert és szolgáltatást foglal magában, amelyek segítségével a gyógyszereknek az ellátó hálózaton átvezető útja automatikusan felkutatható és nyomon követhető. Az RFID árujelzők termékegység-, doboz- és raklapszinten egyaránt rákerülnek a termékekre, hitelesítve annak a gyártótól a nagykereskedőn át a kórházakig és gyógyszertárakig vezető útját. Minden árujelző tartalmaz egy egyedi azonosítót, amely – akár egy rendszámtábla – visszautal az írott terméktájékoztató adataira, például az adagolásra és hatóanyag-tartalomra, a tételszámra, a gyártóra és a lejárat dátumára.

Az IBM által kifejlesztett RFID rendszer a fogyasztók védelme mellett a gyártók és a forgalmazók javuló teljesítményéhez is hozzájárul azzal, hogy nem kell annyi készpénzt lekötniük raktárkészletekben, az áruk bevonása célirányosabbá válik és gyorsabban reagálhatnak a változó piaci igényekre.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek