Connect with us

technokrata

Az intelligens környezet forradalma

Dotkom

Az intelligens környezet forradalma

Az „amBX” technológián alapuló termékek fejlesztésének irányába több vállalatot érintő megállapodás született.

A 2006. májusában piacra került amBX technológia a komputer – és videó játékok kedvelőknek egy átfogó, az érzékekre ható élményt nyújt azáltal, hogy képessé teszi a felhasználókat a valóságot imitáló fények, színek, hangok, hőmérséklet és levegőáramlás játék közbeni érzékelésére, amely folyamat során egy „Ambient Intelligent” környezet jön létre.

Az amBX tervezésekor a cél az volt, hogy olyan, a felhasználó szobájában stratégiailag elhelyezett, a technológia befogadására képes eszközök segítségével, mint a LED (fénykibocsátó dióda) színes irányított fény, az aktív berendezések, a ventillátorok, a melegítők, az audió- és videoeszközök, az amBX képes legyen a játékos számára egy új élményt létrehozni.

Az amBX segítséget nyújt a perifériagyártók számára ezeknek a továbbfejlesztett eszközöknek a kifejlesztésében, képessé teszi mind a fejlesztőket, mind pedig a gyártókat arra, hogy játékaikat amBX-el lássák el és így tökéletesítsék azokat.

Philips Electronics az amBX–szel ellátott perifériák széles skáláját gyártja, és további, számos más ismert gyártó bejelentése is a küszöbön áll.

„Az amBX tökéletes platformot biztosít számunkra a vállalat üzleti tevékenységének teljesen új perifériákkal történő bővítésére” – magyarázta Engelbert van Pelt, a Philips Peripherals & Accessories új üzletekért felelős vezetője.

„Technológiai erősségünkre, a világ élvonalában lévő világítástechnikánkra tudunk építeni. Nagyon lelkesek vagyunk az új dimenziók miatt, melyek jelentősen fokozzák a játék élményét.”

A Nagy Brittaniban székelő Revolution Software-rel és Sumo Digital-lal mint hivatalos amBX fejlesztőkkel való együttműködés aláírása is megtörtén, mindez az interaktív intelligens környezetnek a játékok fejlesztésében való felhasználásának a várva várt megkezdését jelentette.

„Az amBX a valóság érzékelését olyan magas szintre emeli majd a játék során, amely eddig nem volt elképzelhető” – kommentálta Charles Cecil, a Revolution Software ügyvezető igazgatója. „Ez elengedhetetlen egy olyan kalandjáték folyamán, amely azon alapul, hogy a játékost egy érzelmekkel teli élmény ragadja magával. A lehetőségek tárháza mind a játékfejlesztők, mint pedig a játékosok számára rendkívüli. Terveink szerint az amBX minden játékunk része lesz.”

Charles Cecil már több mint 20 éve az interaktív szórakoztató iparág egy népszerű és befolyásos szereplője, aki éles szemmel ismeri fel a kialakuló irányzatokat és technológiákat. Az 1990-ben létrehozott, illetve az elkövetkező termékek piacra dobásáért, többek között a Beneath a Steel Sky és a Broken Sword sorozatokért felelős Revolution Software és Cecil a kalandjátékok fejlesztésének vezetőjévé vált és mind kereskedelmileg sikeres, mint pedig a kritikusok elismerését elnyerő játékok sorozatát vezette be a piacra.

Philips amBX segíti a külsős software és hardware fejlesztőket, hogy műszaki licencekkel kifejlesszék a saját, amBX-et felhasználó termékeiket. Az átfogó licencélési program részeként a partnerek az amBX fejlesztői csapatától teljes támogatást kapnak majd, beleértve a technikát, a parancsfájl szolgáltatások, a képzést, a software fejlesztő készleteket, illetve a hardware referencia terveket.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek