Connect with us

technokrata

Konica Minolta: plusz bevételi forrás organikus fénykibocsátó diódákból

Dotkom

Konica Minolta: plusz bevételi forrás organikus fénykibocsátó diódákból

Konica Minolta új OLED fényforrása.

A Konica Minolta Holdings részesedése közel 6%-ot emelkedett pénteken, miután a precíziós fejlesztő műszerész részleg bejelentette az organikus fénykibocsátó dióda [Organic Light-Emitting Diode – OLED] technológia kifejlesztését, ami a jövőben plusz bevételi forrása lehet a cégnek.

A Konica Minolta szóvivője szerint a termék a következő üzleti évben, 2007-ben kerül piacra, és mint-egy 20 billió jen (175 millió $) többletbevételt fog eredményezni a következő üzleti években, egészen 2011 márciusáig.

A Konica Minolta mintegy 1 trillió jent forgalmaz évente, és az első olyan cég, amelyik képes ezt a terméket forgalomba hozni – mondta a szóvivő. Több cég is dolgozik ennek a terméknek a megvalósításán. A hírt először a Nihon Keizai Shimbun jelentette be és a Konica Minolta cég piaci részesedésének növekedését 7,7%-ra jelezte kora délelőtt. Délelőtt végére ez 5,6%-ra emelkedett és 1.451 jennél, 2%-kos növekedést jelentett a piacon.

Az OLED ígéretes technológiának tűnik a következő generációs síkképernyős kijelzőknél, karóráknál, mobiltelefonoknál, mert az OLED képernyő világos, szín-gazdag látványt nyújt nagyobb látószögnél, alacsony teljesítményfelvétel mellett.

A Konica Minolta szerint ez a technológia irodák, háztartások alternatív megvilágítására is kiválóan használható. Az új fényforrás 64 lumen/W erősségű fehér fényt bocsát ki, ami körülbelül a jelenlegi fénycső világítás névértékének felel meg. A szóvivő szerint az új fényforrás fényesség szintje – hasonlóan a fénycsövekéhez – 1.000 üzemóra után csökken csak a felére.

Az OLED fényforrást általában üvegbe építik be, de hajítható anyagba is behelyezhető, ezzel a hajlékony fényforrások fejlődése is lehetővé vált.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek