Connect with us

technokrata

Csökkenti széndioxid-kibocsátását a Sony

Dotkom

Csökkenti széndioxid-kibocsátását a Sony

A WWF-vel kötött megállapodása értelmében csökkenti CO2-kibocsátását a Sony.

A WWF-vel kötött Climate Savers elnevezésű megállapodás részeként a Sony mind a gyártási folyamatok, mind a termékek vonatkozásában vállalta, hogy csökkenti széndioxid-kibocsátását. A két fél bejelentése szerint a Sony Corporation csatlakozik a környezetvédelmi világszervezet ambiciózus klímamentő programjához, beleértve a cég leányvállalatait, illetve a világ bármely pontján, többek közt Japánban, Kínában, Európában és az Egyesült Államokban található gyáregységeit is. 2010-re – a 2000-es év 2.183.765 tonnás mennyiséghez képest – a Sony 7%-os összkibocsátás-csökkentést ígér.

Szintén a terv részét képezi az összes gyáregység energiahatékonyságának növelése, amit az olajüzemű működtetésről a megújuló energiaforrásokra és földgázra történő átállással kívánnak elérni (ez utóbbi használata a megtermelt energiamennyiséghez képest alacsonyabb CO2-kibocsátást eredményez, mint az olaj vagy a szén). Ezenkívül egyes gyártási rendszerekben a cég klímabarátabb megoldással váltja fel az erőteljes üvegházhatást keltő gázok alkalmazását.

„A Sony az egész cégcsoportra kiterjedő összefogással kívánja megvalósítani a klímavédő programban foglalt vállalásait” – mondta Naofumi Hara, az SVP, Sony Corporation vállalati igazgatója. „Éppen ezért cégünk a globális felmelegedés megelőzése érdekében folytatja együttműködését a különböző részvénytulajdonosokkal.”

Ígéreteit egy további nagy lépéssel bővítve a Sony vállalta, hogy termékei energiahatékonyságát is növeli. Erről szintén megegyezés született a két partner között, s a cég ennek megfelelően dolgozza majd ki a vásárlóknak szóló kommunikációs anyagokat is.

„A Sony az első japán fogyasztói elektronikai cég, amely ilyen messzire megy a vállalati felelősségvállalás területén” – jegyezte meg Jennifer Morgan, a WWF International Climate Change programjának igazgatója. „Az energiahatékonyság növelése érdekében minden tőle telhetőt megtesz vásárlói javáért, üzleti céljaiért, és bolygónk jövőjéért.”

Fontos tény, hogy a Sony támogatja azt a nézetet, miszerint a felmelegedés mértékének nem szabad meghaladnia az iparosodást megelőző globális átlaghőmérséklethez viszonyított 2°C-os veszélyküszöböt. A WWF szerint ez még most is lehetséges, ha a nemzeti kormányok és az ipari vállalkozások meghozzák a megfelelő döntéseket. Ehhez kínál segítséget a Climate Savers elnevezésű program, amely a fejlődésre nyitott, modern szemléletű vállalatok számára a versenytársakat megelőző új stratégiák és termékek kidolgozását teszi lehetővé.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek