Connect with us

Csökkenti széndioxid-kibocsátását a Sony

Dotkom

Csökkenti széndioxid-kibocsátását a Sony

A WWF-vel kötött megállapodása értelmében csökkenti CO2-kibocsátását a Sony.

A WWF-vel kötött Climate Savers elnevezésű megállapodás részeként a Sony mind a gyártási folyamatok, mind a termékek vonatkozásában vállalta, hogy csökkenti széndioxid-kibocsátását. A két fél bejelentése szerint a Sony Corporation csatlakozik a környezetvédelmi világszervezet ambiciózus klímamentő programjához, beleértve a cég leányvállalatait, illetve a világ bármely pontján, többek közt Japánban, Kínában, Európában és az Egyesült Államokban található gyáregységeit is. 2010-re – a 2000-es év 2.183.765 tonnás mennyiséghez képest – a Sony 7%-os összkibocsátás-csökkentést ígér.

Szintén a terv részét képezi az összes gyáregység energiahatékonyságának növelése, amit az olajüzemű működtetésről a megújuló energiaforrásokra és földgázra történő átállással kívánnak elérni (ez utóbbi használata a megtermelt energiamennyiséghez képest alacsonyabb CO2-kibocsátást eredményez, mint az olaj vagy a szén). Ezenkívül egyes gyártási rendszerekben a cég klímabarátabb megoldással váltja fel az erőteljes üvegházhatást keltő gázok alkalmazását.

„A Sony az egész cégcsoportra kiterjedő összefogással kívánja megvalósítani a klímavédő programban foglalt vállalásait” – mondta Naofumi Hara, az SVP, Sony Corporation vállalati igazgatója. „Éppen ezért cégünk a globális felmelegedés megelőzése érdekében folytatja együttműködését a különböző részvénytulajdonosokkal.”

Ígéreteit egy további nagy lépéssel bővítve a Sony vállalta, hogy termékei energiahatékonyságát is növeli. Erről szintén megegyezés született a két partner között, s a cég ennek megfelelően dolgozza majd ki a vásárlóknak szóló kommunikációs anyagokat is.

„A Sony az első japán fogyasztói elektronikai cég, amely ilyen messzire megy a vállalati felelősségvállalás területén” – jegyezte meg Jennifer Morgan, a WWF International Climate Change programjának igazgatója. „Az energiahatékonyság növelése érdekében minden tőle telhetőt megtesz vásárlói javáért, üzleti céljaiért, és bolygónk jövőjéért.”

Fontos tény, hogy a Sony támogatja azt a nézetet, miszerint a felmelegedés mértékének nem szabad meghaladnia az iparosodást megelőző globális átlaghőmérséklethez viszonyított 2°C-os veszélyküszöböt. A WWF szerint ez még most is lehetséges, ha a nemzeti kormányok és az ipari vállalkozások meghozzák a megfelelő döntéseket. Ehhez kínál segítséget a Climate Savers elnevezésű program, amely a fejlődésre nyitott, modern szemléletű vállalatok számára a versenytársakat megelőző új stratégiák és termékek kidolgozását teszi lehetővé.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek

SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda