Connect with us

technokrata

Megéri a világhálón vásárolni

Dotkom

Megéri a világhálón vásárolni

2005-ben az Interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma elérte a 19 milliárd forintot, s 2006-ra közel 26 milliárd forint várható.

A GKI Gazdaságkutató zRt. és a T-Mobile – a Sun Microsystems Kft.-vel együttműködve – negyedévente felméri a vállalati Internet-használati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. Jelen összefoglalóban az online áruházakra vonatkozó eredményeket mutatjuk be.

Magyarországon a GKI Zrt. becslése szerint 2004-ben az Interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma elérte a 12 milliárd forintot, 2005-ben meghaladta a 19 milliárd forintot. 2006-ban pedig közel 26-27 milliárd forint körül alakul majd a forgalom.

Forgalom
Színesedik az Interneten keresztül értékesítő boltok „választéka”, így egyre nehezebb különbséget tenni a tisztán internetes, illetve a hagyományos kiskereskedelmi egységgel is rendelkező áruházak között. Újabb üzleti modellek is megjelentek a piacon („online boltok piactere”, „bevásárlóközpontok”), illetve azok a hagyományos kiskereskedelmi háttérrel rendelkező boltok, amelyek az Interneten keresztül sikeresen értékesítenek, gyakran kiszervezték „online” tevékenységüket, egy külön cégben végzik azt.

A GKI becslése alapján 2005-ben a piaci szereplők háromnegyedének az éves nettó árbevétele nem érte el az 5 millió forintot. Ugyanakkor 2006-ban azt tapasztalták, hogy a válaszadói mintában az 5 millió forint alatti, illetve a 20-100 millió forint közötti forgalmat elért áruházak egy része magasabb árbevétel kategóriába lépett 2005-höz képest, ennek alapján egyes piaci szereplők megerősödésére következtettek. Mivel a legnagyobb áruházak folyamatosan növelni tudják árbevételüket, az új belépők viszont szinte kivétel nélkül a legalacsonyabb árbevétel-kategóriába tartoznak, a piaci koncentráció 2005-ről 2006-ra valószínűleg nem fog érezhetően változni.

Árkedvezmények
A felhasználók számára megéri a világhálón vásárolni, mert az áruházak egyharmada a termékek többségét, további egyharmada pedig egy részét olcsóbban kínálja, mint a hagyományos kiskereskedelmi egységek. E boltok több mint 82%-a 1-10% kedvezményt biztosít vásárlói számára.

Igaz a hazai internetező társadalom legaktívabb felhasználói nem az „árérzékeny” jövedelemkategóriájú társadalmi rétegből kerülnek ki, mégis az Interneten keresztül elérhető jelentős árkedvezményekkel lehet(ne) nagymértékű növekedést elérni az online forgalomban. Az Interneten keresztüli értékesítés egyik előnye a kényelem, ám a felhasználók többsége számára mégis az elérhető árkedvezmények a vonzók.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek