Connect with us

technokrata

Üzleti modellek a közszférának is

Dotkom

Üzleti modellek a közszférának is

Milliárdos árbevételt ért el a HostLogic.

A HostLogic Kft. harminc százalékos növekedéssel egymilliárd forintos árbevételt ért el tavaly, adózás utáni nyeresége meghaladta a 100 millió forintot. Az SAP vállalatirányítási rendszerbevezetéssel és tanácsadással foglalkozó informatikai cég a közelmúltban humánerőforrás és ügyfélkapcsolat-kezelési megoldást fejlesztett ki a kis- és középvállalatok számára. A vállalat nemzetközi projekteken is dolgozó szakemberei szerint a hazai közszféra jelentős lemaradásban van az üzleti életben bevált modellek hasznosítása terén, ezért egy harmadik fejlesztésen is dolgoznak, amely az önkormányzatok gazdálkodásának hatékonyabbá tételét szolgálja.

„A vállalat 2001 óta minden évben hasonló mértékű, 30 százalékos növekedést ért el, és ugyanezt tervezzük az idei évre is” – mondta Fárizs Péter, a HostLogic kereskedelmi és marketing igazgatója. „A hazai kis- és középvállalatok körében jelentős sikereket ért el a cég SAP-alapú fejlesztése (Smart Enterprise), amely a bevétel 60 százalékát produkálja. Az idei terv megvalósításában már a két új üzletág is jelentős szerepet kap, mivel a kkv-szektor részéről jelentős az igény a számukra optimalizált, szolgáltatási formában igénybe vehető HR és CRM rendszerekre.”

„A kkv-k a gazdálkodásuk javításában két tényezőt tartanak fontosnak: teljes lefedettséget és iparági szaktudást igényelnek a vállalatirányítási rendszertől. Így ez a szegmens már Magyarországon is a komolyabb ERP-rendszerket igényli, azonban nehezen tudja megfizetni” – mondta el Molnár Attila, az ERP-üzletág vezetője. „A cég úgy igyekszik ezen segíteni, hogy ASP-keretében, hosszú távú konstrukcióban is hozzáférhetővé tette az SAP megoldáscsomagjait. Ezzel azon magyar vállalatok is hozzájuthatnak a működésüket támogató informatikai rendszerhez, amelyeknek nem lenne lehetősége annak megvételére. További lehetőséget jelenthet az EU-s források bevonása is.”

„A HostLogic júniusban készül el az önkormányzatok gazdálkodására hangolt SAP-csomaggal, így a cég már nemcsak a kis- és nagykereskedelmi cégeknek, a fogyasztási cikkek gyártóinak és a szolgáltatóknak kínál iparági megoldást, hanem a közigazgatásnak is. Tény, hogy az üzleti életben már bizonyított működési modelleket a hazai közszféra eddig kevéssé vette át. Az államigazgatás hatékonyabbá tételéhez az uniós források és a politikai szándék adhatnak lendületet, amelyhez a vállalatirányítási rendszerek jelentősen hozzá tudnak járulni” – hangoztatja a szakértő. Csak ez biztosíthatja ugyanis azt a keretet, amellyel az elektronikus ügyintézés, költségoptimalizálás, takarékosság stb. megoldható.

„Európában mind a gazdasági, mind a közszférában megfigyelhető, hogy a humánerőforrás-gazdálkodás területén úgynevezett HR-központosítás zajlik” – mondta el Molnár György, a cég HR-üzletágának vezetője. Ennek több előnye van, rendkívül takarékos, hamarabb jutnak a szervezetek információkhoz, könnyebben lehet kimutatásokat, értékeléseket készíteni, az egyes egységeket nem terheli adminisztráció, stb. A HostLogic a Smart HR rendszert éppen azért fejlesztette ki, mert az SAP-ban megtalálható modulokra, mint például az e-learning vagy a központosított munkaerő-nyilvántartás, a közepes vállalatoknak és a közszférának is fokozottan szüksége van. Magyarországon a közigazgatás jelentős lemaradásban van itt is, például az oktatási intézményeknél, vagy önkormányzatoknál még régiószintű központ sincs, minden intézmény saját bérszámfejtést végez.

A magyarországi CRM-piac idén 10 milliárd forint körül alakul, s a piackutató intézetek szerint évente tíz százalékos növekedést produkál majd – mondta el László János, a cég CRM-üzletágának vezetője. A kis- és középvállalati szegmens ebből 30 százalékkal részesedik, amelynek remélhetőleg harmada lesz majd az, amelyik a HostLogic Smart CRM rendszerében látja a megoldást. Jelenleg három szegmensből, az autóipari és -kereskedelmi, az FMCG és a médiaágazatból mutatkozik igény. A médiapiacon a tartalom és a hirdetési felületek értékesítésében óriási a verseny, így itt különösen, de minden ágazatra igaz az a felfokozott törekvés, hogy egyetlen üzleti lehetőség se maradhasson kihasználatlanul. A vállalatok felismerték, az eladásban és a marketingben általában uralkodó káoszt rendbe kell tenni, amelyhez a CRM-rendszer lehet a kulcs.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek