Connect with us

Hirdetés

technokrata

Társadalmi Felelősségvállalás Napja: nagyvállalatok és vezető médiumok összefogása

Dotkom

Társadalmi Felelősségvállalás Napja: nagyvállalatok és vezető médiumok összefogása

A versenyszféra jelentős szerepet játszik Magyarországon a társadalmi életben.

A Társadalmi Felelősségvállalás Napját hirdeti meg június 1-ére a magyar gazdaság több kiemelkedő vállalata, valamint számos vezető televízió és rádió. A vállalatok és a médiumok arra kívánják felhívni a figyelmet: a versenyszféra jelentős szerepet játszik Magyarországon a társadalmi életben, közterhei megfizetésén messze túlmenően részt vállal a kultúra működtetésében, a civil szféra segítésében, a szociális gondok enyhítésében miközben a médiajog a jelenlegi gyakorlat szerinti alkalmazása megnehezíti, akár bünteti is, hogy a cégek ilyen irányú erőfeszítéseiről hírt kapjon a nyilvánosság. Az akció kezdeményezői elő kívánják mozdítani, hogy a közeljövő egész Magyarország érdekeit szolgáló változásokat hozzon e területen.

A Pannon által kezdeményezett „Társadalmi felelősségvállalás és média” konferencia résztvevői május 25-én az önszabályozó modell mellett tették le voksukat a jelenlegi gyakorlattal szemben. Az együttműködő cégek, tévék és rádiók célul tűzték ki, hogy a média működését szabályozó törvény új szövegébe kerüljenek be a gazdasági társaságok társadalmi felelősségvállalásának a médiában való megjelenítésére vonatkozó, a felelősségvállalás jellegéhez, céljához illeszkedő előírások. A konferencia résztvevői azt is el kívánják érni, hogy médiahatóság, az Országos Rádió és Televízió Testület gyakorlata az európai normákhoz illeszkedve az új normaszöveg elfogadásáig terjedő időben se gátolja a társadalmi felelősségvállalás körébe tartozó tevékenységek médiabeli bemutatását.

A Társadalmi Felelősségvállalás Napján az akcióban részt vevő médiumok mindegyike hírműsorban, a cégeket megnevezve számol be olyan akciókról, amelyek a vállalatok társadalmi felelősségvállalását mutatják be. A médiumok az akcióban történő részvételükkel arra hívják fel a figyelmet: teljesen egyértelmű a különbség egy-egy közérdeklődésre számot tartó esemény tárgyszerű bemutatása és a fogyasztásra ösztönző, bújtatott reklám között, mely utóbbit a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően továbbra sem kívánják alkalmazni.

A konferencia résztvevői és a Társadalmi Felelősségvállalás Napja akció kezdeményezői között ott voltak az Ericsson, a HP, a Nokia, a Pannon, a Richter és a Tesco, a médiumok közül az ATV, Danubius Rádió, Hír Tv, Klub Rádió, MTV, RTL Klub, Sláger Rádió és a Tv2 képviselői.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés