Connect with us

technokrata

A digitális technológia a marketing szolgálatában – Marketing az ügyfél szolgálatában

Dotkom

A digitális technológia a marketing szolgálatában – Marketing az ügyfél szolgálatában

A Xerox és a Prime Rate közös szakmai szemináriumot rendezett a hazai kommunikációs szakma számára.

A digitális technológia új perspektívákat nyit a kreatív marketingkommunikációban. Az Internet, a digitális televíziózás vagy a harmadik generációs mobilkommunikáció mellet azonban csak néhányan gondolnak a digitális nyomtatásra, hiszen annak lehetőségei kevéssé ismertek. A szemináriumon szakemberek vitatták meg a személyre szabott marketing legújabb eszközeit, köztük a digitális nyomdaipari megoldásokat.

A XXI. században, egy globálisan kiélezett versenyhelyzetben olyan technikai-technológiai innovációk jönnek létre nemzetközi összefogások eredményeként, amelyek hatásaként új értékrendek, fogyasztói szokások, viselkedési minták és szemléletmódok alakulnak ki. A jövő sikeres marketing stratégiáit új kutatási módszerek, új marketing csatornák megjelenése, új üzenetek közvetítése, új vásárlási szokások, és tömeges, statikus információ közlés helyett személyes testreszabás fogja jellemezni. Ez utóbbinak különösen nagy jelentősége van akkor, amikor a reklámdömpinggel elárasztott potenciális vásárlók elzárkóznak a generális üzenetektől, és figyelmen kívül hagyják a temérdek irreleváns információ között elrejtőző hasznos tájékoztatást.

A vállalatok ma már egyre nagyobb teret engednek az elektronikus média számára, hatékonyan használják az Internet és a mobilkommunikáció nyújtotta lehetőségeket, ugyanakkor még mindig nagy arányban költenek nyomtatott médiumokra (elsősorban DM levelekre, diszkont kuponokra, képeslapokra, prospektusokra, jegyekre, stb….). Teszik ezt azért, mert a személyes jellegnek köszönhetően a mai napig hatékonyan működő eszközről van szó. A technika fejlődésével az egyszerű megszemélyesítésen jóval túlmutató lehetőségek állnak rendelkezésre.

Az első lépés, hogy megismerjük és megértsük az egyének eltérő igényeit és szükségleteit. A 1 to 1 marketing lényege ugyanis, hogy a megszólított személy kívánságait, érdeklődését és szempontjait szem előtt tartva közelítsünk. A vásárlók adatait és vásárlási szokásait adatbázisban rögzítve a megfelelő szoftver segítségével egyedi ajánlatok tömeges létrehozására használhatjuk fel. Személyessé tehetjük tehát nemcsak a megszólítást, de a tartalmat, sőt a formát (például a fényképeket) is.

A szemináriumon Tomcsányi Péter, a Prime Rate ügyvezető igazgatója elmondta: „A digitális nyomdaipar egyik legnagyobb előnye az ofszet technológiával szemben, hogy képes kezelni a változó, illetve perszonalizált adatokat, rendkívül gyors, akár 24 órán belüli átfutási időt tesz lehetővé, és alacsony példányszám esetén is gazdaságos.”

A tavaly októberben üzembe helyezett csúcstechnológiájú berendezésről Tomcsányi Péter a következőket nyilatkozta: „Legújabb, Xerox iGen3 berendezésünk forradalmian új nyomtatási technológiájának köszönhetően ügyfeleink igényeit még gyorsabban és még jobb minőségben tudjuk kielégíteni. A berendezés kihasználtsága ma már csaknem teljes, amely azt tükrözi, hogy hatalmas igény mutatkozik a kreatív médiumok és a megszemélyesített dokumentumok iránt.”



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek