Connect with us

technokrata

Az internetes keresőmotorok használói kockázatnak teszik ki magukat

Dotkom

Az internetes keresőmotorok használói kockázatnak teszik ki magukat

A McAfee közzétette a keresőmotorokról szóló átfogó tanulmányát, amely szerint a keresések eredményeképpen havonta 285 millió kattintás történik rosszindulatú oldalakra.

A McAfee közzétette a McAfee SiteAdvisor csapatának kutatásait felhasználó, Ben Edelmannal (ismert kémprogram-kutató, és a McAfee tanácsadója) közösen készített, az internetes keresőmotorok biztonságát vizsgáló úttörő tanulmányát, amely szerint a keresőmotorok használói azt kockáztatják, hogy olyan weboldalakra kattintanak, amelyek veszélyeztethetik online biztonságukat. A januárban indult és áprilisban befejeződött, az 5 legnagyobb keresőmotorra (Google, Yahoo!, MSN, AOL, Ask) kiterjedő vizsgálat azt mutatja, hogy még az átlagos keresési kifejezések is kockázatos oldalakra vezethetik a használót.

Néhány a tanulmány főbb felfedezései közül:
• A népszerű kulcsszavak esetében keresési eredményeik között a legnagyobb keresőmotorok mindegyike adott ki kockázatos oldalakat.
• Bizonyos népszerű kulcsszavak esetében – mint például a „free screensavers” (ingyenes képernyőkímélő), a „digital music” (digitális zene), a „popular software” (népszerű szoftver), vagy a „singers” (énekesek) – a veszélyes oldalak aránya akár a 72 százalékot is elérte.

„A keresőmotorok egyértelműen kritikus szerepet töltenek be az internet-használat során: az online böngészés kényelmes kiindulópontjaként becslések szerint az oldallátogatásoknak körülbelül a felét teszik ki” – mondja Chris Dixon, a McAfee SiteAdvisor termékcsapatának vezetője. „Azonban a spamek, reklámprogramok, és egyéb online problémák gazdaságilag motivált terjesztői gyorsan követik a felhasználókat oda, ahova azok mennek – jelen esetben közvetlenül a keresőmotorok találataihoz. A böngészési trendek alapján becsléseink szerint jelenleg az Egyesült Államok internet-felhasználói a keresések eredményeképpen havonta 285 millió kattintást tesznek rosszindulatú oldalakra.”

A McAfee nemrégiben vásárolta meg a SiteAdvisort, amely biztonsági szempontból értékeli szinte az összes látogatott weboldalt, és figyelmezteti a felhasználót a nem biztonságos oldalakról. A McAfee SiteAdvisor szoftver ingyenesen letölthető.

Az új tanulmány az első átfogó vizsgálat a keresőmotorok biztonságosságával kapcsolatban, és kizárólag a SiteAdvisor csapata által az elmúlt év során létrehozott, a weboldalak biztonsági osztályozását tartalmazó hatalmas adatbázisnak köszönhetően jöhetett létre. Az osztályozás kialakítása érdekében a vállalat automatizált teszteket futtat le, amelyek a weboldalakat a felhasználói problémák széles köre – adatlopások; reklámprogramokat, kémprogramokat és egyéb nem kívánatos programokat tartalmazó letöltések; pop-up-ok, valamint e-mailes belépési űrlapmezők – alapján elemzi.

A tanulmány következtetései között szerepel az a tény is, hogy a nagyobb keresőmotorok találatai között vannak veszélyes weboldalak is. A tanulmány rámutat arra a tényre is, hogy a kulcsszavak széles köre – köztük a fiatalabb felhasználók által használt kifejezések és kategóriák, mint például a „games” (játékok), a „singers” (énekesek), vagy a „movies” (filmek) – ad ki kockázatos találatokat. A tanulmány továbbá kimutatja, hogy a „szponzorált” találatok (amelyekért a hirdető fizetett) jóval veszélyesebbek, mint a nem szponzoráltak. A fizetett linkeknek átlagosan 8,5 százaléka bizonyult veszélyesnek, szemben a 3,1 százalékkal a nem szponzorált linkek esetében.

„A keresőmotorok túlságosan is fontosak ahhoz, hogy az Internet legrosszabb elemei által dominált újabb online tevékenységgé váljanak” – teszi hozzá Edelman. „A felhasználók igénylik, és meg is érdemlik, hogy biztonságosan kereshessenek, és a biztonsággal foglalkozó közösség segíthet is ebben.”



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek