Connect with us

technokrata

T-Mobile: még mindig piacvezető

Dotkom

T-Mobile: még mindig piacvezető

Kedvező EBITDA-ráta, egyértelmű piacvezető pozíció.

A Magyar Telekom hazai mobil szolgáltatásokból származó bevétele (a szegmensek közötti kiszűrések előtt) 4,1%-kal 65,4 milliárd forintra nőtt 2006. első negyedévben, elsősorban az értéknövelt szolgáltatásokból származó bevételek, kisebb mértékben a forgalmi bevételek és előfizetési díjakból származó bevételek emelkedésének köszönhetően. Az EBITDA 26,1 milliárd forint volt, az EBITDA-ráta 39,9%, a személyi jellegű ráfordítások és az értékesített távközlési berendezések beszerzési értéke csökkenése következtében.

Az előre fizetett kártyás és a szerződéses ügyfelek esetén egyaránt alacsonyabb készüléktámogatási díjak miatt az átlagos ügyfélmegszerzési költség közel 22%-kal csökkent az első negyedévben. (Az ügyfélmegszerzési költség számításánál a belépési árrést – a SIM kártya költsége csökkentve a belépési díjjal – és az eladáshoz kapcsolódó készüléktámogatási és ügynöki díjakat vették figyelembe.)

A bevezetett új tarifacsomagoknak köszönhetően ugyan megnőtt a forgalom és nőtt az értéknövelt szolgáltatások igénybevétele is, azonban az egyes csomagok által biztosított árengedmények, a szabályozói változások hatása és a zárt felhasználói csoportok számára kínált ajánlatok elterjedése következtében az egy előfizetőre jutó havi átlagbevétel (ARPU) közel változatlan maradt. Az MOU (egy előfizetőre jutó átlagos havi perchasználat) értéke 129-re nőtt 2006. első negyedévben, tükrözve az árrugalmasság javulását.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek