Connect with us

„A Microsoft sok dolog szinonimája, de a biztonság nincs köztük.”

Dotkom

„A Microsoft sok dolog szinonimája, de a biztonság nincs köztük.”

Redmond a Vistával új területre merészkedik: operációs rendszere korábban mostohán kezelt biztonságát fogja fokozni, ezzel pedig piacot veszthetnek az olyan cégek, mint amilyen a Symantec. Ez utóbbi azonban inkább kihívásként készül a helyzetre.

A Symantec vezérigazgatója, John Thompson nemrég a céges Vision konferencián nyilatkozott arról, hogy miként tekintenek a vállalatmál a Microsoft tervei jelentette új kihívásokra. Elmondása szerint több energiát fognak fektetni a kutatásra és fejlesztésre az elkövetkező években; illetve a marketingre fordított kiadásokat is meg kívánják növelni.

„Többet tudunk a biztonságról, mint ők [a Microsoft] valaha is tudni fognak.” – mondta magabiztosan Thompson – „Fel fogjuk használni a márkanevünkben levő erőt. A Symantec a biztonság szinonimája. A Microsoft sok dolog szinonimája, de a biztonság nincs köztük.”

Előtörténet

Már nem először számolunk be a két gyártó között egyre fokozódó rivalizálásról. A Microsoft ugyanis eddigi operációs rendszereinél nem fordított elég figyelmet a felhasználók internetes veszélyektől való megvédésére, ezt az üzleti lehetőséget pedig az olyan vállalatok, mint a Symantec, ki is használták. Redmond két éve felvásárolta a romániai GeCAD antivírus céget, és az így megszerzett tudást egyre jobban hasznosítja. A Windows XP biztonságosabbá vált az újabb javítócsomag után, a Windows Antispyware (újabb nevén Windows Defender) pedig a kémprogramokkal szemben nyújt hatékony védelmet. Ezen tudások továbbfejlesztése és a Vistában való megjelentetése komoly veszélyt jelenthet a külső, IT-biztonsággal foglalkozó, Windows platformra fejlesztő cégek üzletmenetére vonatkozóan.

Februárban számoltunk be a Symantec Genesis kódnéven futó termékéről, mely vállalat jelenlegi biztonsági, PC teljesítményt optimalizáló és backup szoftvereinek integrálásából áll össze. Ezzel az IT-biztonsággal foglalkozó vállalat hasonló lehetőséget szeretne a felhasználók kezébe adni, mint a Microsoft a Windows Onecare-rel. Ez utóbbi megoldás ugyanis tulajdonképpen semmi mást nem csinál, csak a minden Windows-felhasználó által elérhető funkciók használatának terhét veszi le az internetező válláról: a Onecare előfizetés-alapú szolgáltatást kínál, melyet adott havidíjért (évente 50 dollárért) cserébe lehet igénybe venni. Ezzel analóg módon válik majd elérhetővé a Genesis is: a Symantec közlése szerint legalább egy éves előfizetést kell bevállalnia annak, aki igénybe kívánja majd venni az előreláthatólag szeptemberben induló szolgáltatást.

A vállalati piac keményebb dió

Egy elemző, a brit IT-tanácsadással foglalkozó Canalys cég alkalmazottja szerint a személyes antivírus piacot meg fogja mozgatni a Microsoft lépése, de a vállalati szegmens másként működik. Andy Buss úgy tartja, hogy a vállalatok sokkal konzervatívabbak, és jóval inkább hajlamosak már bizonyított technikákat alkalmazni; ebben a szegmensben tehát a Microsoft kevésbé jelent komoly konkurenciát. Egyelőre.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

Kütyük

TAG-Heuer-Carrera-Calibre-16-Chronograph-2019-Model-Updated-design-3

SmartWatch

Új modellekkel frissült a TAG Heuer Carrera Calibre kollekció

2019. szeptember 15. vasárnap
Honor Band 5_all_colours_1_web

Kütyük

Magyarországra is megérkezik a Honor Band 5

2019. szeptember 14. szombat
men's  watch, Men's Accessories, beautiful stylish watches

SmartWatch

Prémium okosórához prémium szíj dukál!

2019. szeptember 13. péntek
2019 OLED TV NVIDIA G-SYNC_1

Smart-TV

NVIDIA G-SYNC támogatást kapnak az LG 2019-es OLED televíziói

2019. szeptember 12. csütörtök
iphone11-5

SmartPhone

Ilyenek lettek és ennyibe fognak kerülni az új iPhone-ok

2019. szeptember 12. csütörtök

Dotkom