Connect with us

technokrata

LG: sok múlik a tengerentúlon

Dotkom

LG: sok múlik a tengerentúlon

Az LG Electronics közzétette 2006. évi első negyedéves eredményét.

Az LG Electronics (LG) hozta a 2006. március 31-ével zárult negyedév nem auditált bevételi eredményeit. A koreai vonban (KRW) megadott összegeket minden három hónapos negyedév átlagárfolyamán számítják át amerikai dollárra (USD), ami dolláronként 977 koreai von (2006 első negyedév), 1,037 von (2005 negyedik negyedév), illetve 1,022 von (2005 első negyedév).

Árbevétel és profit
Az árbevétel 2005 negyedik negyedévéhez képest 6.182 milliárd vonról (USD 5.961 millió) 6,2%-kal csökkent 5,8 trillió koreai vonra (USD 5,94 milliárd), illetve 2,7%-kal a 2005 első negyedévében regisztrált 5.959 milliárd vonhoz (USD 5.828 milliárd) képest. Erőteljes volt a növekedés a légkondicionálók, televíziók, valamint mobilkészülékek terén, ami éves szinten 12,9%-os növekedést eredményezett a belföldi eladásokban, miközben az export az előző negyedévhez képest 11.2%-kal visszaesett a tengerentúli piacok szezonálisan alacsony készülékeladásai miatt.

2006 első negyedévében a működési eredmény 191 milliárd vonra csökkent (USD 195 millió) 2005 negyedik negyedévének 211 milliárd vonjához képest (USD 203 millió), illetve 2005 első negyedévének 280 milliárd vonjához (USD 274 millió) képest. Bár a Digitális Kijelzők divízió profitabilitása megugrott, és a háztartáselektronikai divízió teljesítménye erőteljesnek bizonyult, a mobiltelefon üzletág gyengébb profitabilitása okozta az általános haszon-visszaesést. A nettó profit 160 milliárd von (USD 164 millió), ami éves szinten növekedést jelent az előző év hasonló periódusának 83 milliárd von (USD 85 millió) értékű eredményéhez képest, és csökkenést az előző negyedév 312 milliárd von (USD 319 millió) értékű eredményéhez képest.

A Digital Appliance Vállalat eladásai az előző évhez képest 5,7%-kal csökkentek, 1,574 milliárd vonra (USD 1.611 millió). Ez az erős koreai vonnak és a tengerentúli gyártás növekedésének tudható be, ami a globális értékesítés 15%-os növekedésének mozgatórugója volt. A szekvenciális bevételek 27,0%-kal nőttek, míg a működési eredmény 215,8%-ra, 160 milliárd vonra (USD 164 milliárd) nőtt, 10,1%-os működési nyereséghányaddal. A divízión belül erőteljes növekedés volt tapasztalható Észak-Amerikában és Koreában az olyan prémium termékek terén, mint a dobos mosógépek és a side-by-side hűtőszekrények, és további előnyt eredményeztek az innovatív költségcsökkentési intézkedések.

A Digital Display Vállalat, a digitális kijelzők divízió árbevétele az előző negyedévhez képest 2,2%-kal, az előző évhez képest 13,6%-kal emelkedett, 1,423 milliárd vonra (USD 1.456 millió), a plazma és LCD digitális TV-k iránti erős keresletnek köszönhetően, mely 13%-kal nőtt az előző negyedév viszonylatában. A divízió működési eredménye megugrott, és elérte a 30 milliárd vont (USD 31 millió), elsősorban a termék mixben – a nagyképernyős digitális televíziók javára – eszközölt változtatások, illetve a költségcsökkentési erőfeszítések hatására. A vállalat összesen 730 ezer PDP egységet szállított le, 9%-kal többet az előző negyedév 670 ezer egységénél, ami segített stabilizálni az A3-as vonalat és a magas hozamot.

A Digital Media Vállalat, a digitális média részleg árbevétele 6,8%-kal maradt el az előző negyedév eredményétől, 764 milliárd vonra csökkent (USD 782 millió). Elsősorban az olyan audio-video termékek, mint a HD-type STB és Direct TV átlagos értékesítési árának a tengerentúli piacokon, köztük Oroszországban eszközölt csökkentése okozta ezt a visszaesést. Az IT termékek szezonálisan gyenge időszakának dacára a vállalat versenyképessége Koreában megerősödött azáltal, hogy olyan korszerű technológiai termékeket dobott piacra, mint például a dual core noteszgépek és a Digital Multimedia Broadcasting (DMB) PDA-k, illetve a tengerentúlon a prémium DVD-W terméket.

A Mobile Communication Vállalat, a mobilkommunikációs divízió 2.033 milliárd von (USD 2.081 millió) értékű árbevételt teljesített, 1.843 milliárd von (USD 1.886 millió) a telefonkészülékek értékesítéséből, 8.9 milliárd von (USD 9.1 millió) működési veszteséggel, 31 milliárd von (USD 32 millió) a telefonkészülékekből. Az összes leszállított egység az előző negyedévhez képest 4%-kal csökkent, 15,6 millió egységre (10,0 millió CDMA, 5,1 millió GSM, 0,5 millió WCDMA) a korábbi 16,2 millió egységhez képest. A „black-label” telefon sikere Koreában az előző negyedévhez képest 37%-kal emelte a belföldi eladásokat, miközben az export 6%-kal csökkent a tengerentúli piac szezonális gyengélkedése miatt. A profitabilitás csökkenése a visszaesett szállításokból, a termék mix romlásából, valamint a megnövekedett marketing kiadásokból ered.

Működéshez nem kötött kiadások és cashflow
A koreai von felértékelődésének köszönhető 75 milliárd von (USD 77 millió) értékű árfolyamnyereség ellensúlyozta a nem működéshez kötött költségtételeket, köztük a 31 milliárd von (USD 32 millió) értékű kamatkiadást, 12 milliárd von (USD 12.4 millió) befektetési részesedés veszteséget, illetve egyéb tételeket, így a visszatérő eredmény elérte a 191 milliárd vont (USD 195 millió), 3,3%-os nyereséghányad mellett. A nettó cashflow 333 milliárd von (USD 340 millió), melyet a csökkentett, 290 milliárd von (USD 297 millió) értékű működő tőke, valamint a 103 milliárd von (USD 105 millió) tőkeberuházás generált.

2006 második negyedév – előrejelzés
2006 második negyedévére az LG Electronics 2-3%-os árbevétel növekedést vár az előző negyedévhez képest, 5,9 trillióról 6,0 trillió koreai vonra (USD 6,04-ről 6,14 milliárdra), melyet a prémium kategóriás termékcsaládok tartós növekedése visz előre. Várhatóan nőnek majd az eladások Észak-Amerikában és Európában, különösen a prémium készülékeknek – ipari légkondicionálók, hűtőszekrények és mosógépek – köszönhetően, valamint a termelés növelése és a többrétű elosztási csatornák révén.

A szekvenciális bevételek növekedése a kijelző üzletágban a szezonalitás miatt nem túl markáns, de fenntartható növekedés várható a plazma és LCD TV eladásban a foci VB előtt, továbbá várhatóan nő a nagy nyereséghányadú HD PDP aránya az eladásokon belül, 65%-ra (54% az első negyedévben), és a folyamatos költségcsökkentési törekvések várhatóan javítanak a profitabilitáson. A prémium kategóriás audio és video, PC, és digitális tároló termékekre fektetett hangsúly alátámasztja a digitális média üzletág tartós növekedését. A második negyedévben Koreában és a tengerentúlon piacra kerülnek az úgynevezett „black label” termékek. Az európai, ázsiai és közel-keleti nyílt GSM piacokon történő pozícionálás és az időszerű új WCDMA modell-bevezetés jelenti majd a kézibeszélő üzletág további eredményességének kulcsát.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek