Connect with us

technokrata

A többcsatornás kampánymenedzsment piac vezetői között a SAS

Dotkom

A többcsatornás kampánymenedzsment piac vezetői között a SAS

A Gartner legújabb jelentésében a ´Vezetők´ szegmensébe került a SAS.

Napjainkban egyre több vállalat tér át többcsatornás kommunikációra, hogy növelje a marketing hatékonyságát. A többcsatornás kampánykezelést nyújtó vállalatok piacát tekinti át a Gartner1 márciusi jelentése, mely az üzleti intelligencia piac meghatározó szereplőjét, a SAS-t, a Vezetők szegmensébe sorolta.

Mi a többcsatornás marketing?
Többcsatornás marketing esetén a vállalat különböző hálózatokon keresztül (kis- és nagykereskedések, call center, web, sms, e-mail) érik el ügyfeleiket. Ez a módszer azért eredményesebb a hagyományos, egycsatornás rendszernél, mert a fogyasztói csoportokat külön kezeli igényeik, jellemzőik szerint szegmentálva. A hatékonyságot tovább növeli, hogy az egyes csatornák információkkal támogathatják egymást, ezért a piaci szereplők egyre inkább áttérnek a többcsatornás, interaktív, fogyasztói igényekből kiinduló kampánykezelésre.2 A többcsatornás marketingen belül érdemes kiemelni jelen cikk témáját, a kampánymenedzsmentet, mely a kampány megtervezését, végrehajtását, optimalizálását és értékelését foglalja magában.

A többcsatornás marketing támogatása informatikai eszközökkel
A marketing szakemberek által az informatikai eszközökkel szemben támasztott egyik lényeges követelmény, hogy lehetővé tegyék az egyes ügyfelek elkülönült kezelését. Így válik hatékonyabbá a testreszabott marketingüzenetek kidolgozása, az ügyfelekhez történő eljuttatása. A vállalaton belül található összes adat marketing célú felhasználásának egyik feltétele olyan vállalati platform kialakítása, amely adatintegrációs, prediktív elemző, adattárolási és üzleti intelligencia által támogatott riportolási funkciókkal rendelkezik.

A SAS Customer Intelligence csomag a jelenleg elérhető legteljesebb körű marketingmegoldás, melynek egyik összetevője a SAS Marketing Automation. A megoldáscsomag (mely többek között e-mail marketing megoldásokat és webelemzést is tartalmaz) előnye a hatékonyságnövelésen túl, hogy könnyen integrálható a szervezetek meglévő infrastruktúrájába.

A többcsatornás kampánykezelés piaca
A vezető megoldásszállítók teljes körű, kiváló minőségű kampánymenedzsment szoftvereket kínálnak. A kisebb szereplők azonban jellemzően iparág-specifikus vagy bizonyos csatornákat megcélzó funkciókkal látják el termékeiket.

Jellemző trend, hogy a többcsatornás kapmánymenedzsmentet a vállalatok inkább a végső felhasználókat célzó marketingtevékenység támogatására használják, mint a B2B (vállalati) marketing esetében.

A Gartner „Multi-Channel Campaign Management Magic Quadrant” tanulmányában azon szállítókról gyűjtött adatokat, amelyek kampánykezelési megoldásai párhuzamosan több csatornán teszik lehetővé a kommunikációt különböző szegmensekkel. A tanulmányban szereplő vállalatokat saját kritériumai alapján helyezte el két koordinátatengely mentén. A legfontosabb ismérvek a végrehajtás képessége és a teljes körű megközelítés.

A Gartner „Multi-Channel Campaign Management Magic Quadrant” című felmérése szerint a SAS a Vezetők szegmensébe került a többcsatornás kampánykezelést nyújtó vállalatok sorában. „…Úgy véljük azzal, hogy a Gartner a Vezetők szegmensébe sorolta a SAS-t a kampánymenedzsment, az üzleti intelligencia és az ügyfélelemzés piacokat elemző tanulmányaiban, megerősítést nyert az a tény, hogy a SAS biztosítani tudja mindazokat az eszközöket, amelyekkel a szervezetek értékes és hosszú távú kapcsolatokká alakíthatják át ügyféladataikat” – jelentette ki Jim Davis, az SAS elnökhelyettese.


1 Forrás: Gartner Research. “Magic Quadrant for Multichannel Campaign Management, 1Q06”; szerző: Adam Sarner; 2006. március 30.
A jelentés teljes változata a következő weboldalon olvasható: http://www.mediaproducts.gartner.com/reprints/ncr/vol2/article13/article13.html

2 A Gartner piacelemző cég szerint 2008-ig a Fortune Magazin 1000-es listáján szereplő vállalatok 75 százaléka növeli majd beruházásait a többcsatornás kampánykezelés területén, annak érdekében, hogy új vevőket szerezzenek és növeljék a vevőelégedettséget illetve eladásaikat.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek