Connect with us

technokrata

Kevés a hazai bankkártya-elfogadóhely

Dotkom

Kevés a hazai bankkártya-elfogadóhely

Jól kezdett a hazai Ingenico.

Magyarországon még mindig csak negyedannyi bankkártya-elfogadóhely van a hozzánk hasonló méretű Belgiumhoz képest. A világ legnagyobb kártyaterminálokkal (POS) foglalkozó vállalkozása, a francia székhelyű Ingenico egy éve hozta létre magyarországi leányvállalatát. Az elmúlt esztendő tapasztalatairól és eredményeiről, az idei év terveiről a cég vezetője, Berei-Nagy István vezérigazgató nyilatkozott.

A tavalyi nyitásról
Berei-Nagy István – Az Ingenico Hungary Kft. 2005 februárjában jött létre, egy kis, hárommilliós vállalkozásként. Mögöttünk áll ugyanakkor az Ingenico teljes, több tekintetben konkurens nélküli termékpalettája, tapasztalata, és személy szerint Pierre Girardon, a CEMEA régió elnökhelyettese. Az anyavállalatnál láttak fantáziát a magyar fejlesztői szakértelemben, mindenben támogatták az indulást. Ennek köszönhetően az év végére 500 milliós forgalmat sikerült realizálni, mely részben szoftveres fejlesztésekből, részben termék-értékesítésből tevődött össze. A fejlesztői csapat munkájának minőségét jól jelzi, hogy maga a MasterCard két team-et nevesített megbízásai során. Az egyik a Dubai-ban működő csapat, a másik a még csak rövid ideje működő magyar. Sőt, a hazai gárda adja a bulgáriai Ingenico hátterét is.

Egy kártyaterminálokat forgalmazó cégnél miért ilyen jelentős a fejlesztési munka?
Berei-Nagy István – Ezek az eszközök egy igen komoly, többnyire egyedi igényekhez alakított szoftver-együttesen keresztül kapcsolódnak a banki rendszerekhez, melyet elsőként is el kellett készíteni. Adaptálhatnánk persze a francia megoldásokat is, de az eltérő igények és nyelvi-szoftveres környezet miatt mindig egyszerűbb saját szoftvert készíteni, már csak a későbbi flexibilitás miatt is. Ennek hatására több speciális alapszoftvert és kiegészítő alkalmazást is fejlesztettünk, melyet a csoport más cégeinek is továbbadtunk.

Értékesítési lehetőségek
Berei-Nagy István – Tág lehetőségek vannak a terminál-értékesítésben is. A hazai 32 ezer POS-terminál elenyésző szám például a szintén tízmilliós, területileg kisebb Belgium 130 ezer elfogadóhelyéhez képest. Ennyi talán nem, de úgy százezer terminál előbb-utóbb Magyarországon is lesz. Ehhez sok mindennek változnia kell. A kártyás fizetés terjedése mindig a kártyatulajdonosok igényei alapján indul. Követelni kezdik a lehetőséget, és ha már a boltválasztásuknál ez is szempont, ebbe az irányba szorítják a piacot. Erre lépnek a kereskedők, illetve a bankok. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy a kártyahasználat természeténél fogva milyen hatalmas mértékben fehéríti a gazdaságot, és – lévén száz-, vagy akár ezermilliárdokról van szó – rendkívüli nemzetgazdasági jelentőséggel bír. Ez a folyamat évekig tart, és a technológiában érdekelt cégektől mindenképpen hosszú távú piaci szemléletet kíván. Ez a francia anyacégben maradéktalanul megvan, és hogy elsősorban nem a mindenáron való értékesítést, hanem a stabil stratégiai és piaci partnerséget várják el.

Tervek
Berei-Nagy István – Mindezek fényében a következő évben szeretnénk legalább megkétszerezni forgalmunkat, és úgy gondolom, hogy erre minden lehetőségünk megvan.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek