Connect with us

Hirdetés

technokrata

Kevés a hazai bankkártya-elfogadóhely

Dotkom

Kevés a hazai bankkártya-elfogadóhely

Jól kezdett a hazai Ingenico.

Magyarországon még mindig csak negyedannyi bankkártya-elfogadóhely van a hozzánk hasonló méretű Belgiumhoz képest. A világ legnagyobb kártyaterminálokkal (POS) foglalkozó vállalkozása, a francia székhelyű Ingenico egy éve hozta létre magyarországi leányvállalatát. Az elmúlt esztendő tapasztalatairól és eredményeiről, az idei év terveiről a cég vezetője, Berei-Nagy István vezérigazgató nyilatkozott.

A tavalyi nyitásról
Berei-Nagy István – Az Ingenico Hungary Kft. 2005 februárjában jött létre, egy kis, hárommilliós vállalkozásként. Mögöttünk áll ugyanakkor az Ingenico teljes, több tekintetben konkurens nélküli termékpalettája, tapasztalata, és személy szerint Pierre Girardon, a CEMEA régió elnökhelyettese. Az anyavállalatnál láttak fantáziát a magyar fejlesztői szakértelemben, mindenben támogatták az indulást. Ennek köszönhetően az év végére 500 milliós forgalmat sikerült realizálni, mely részben szoftveres fejlesztésekből, részben termék-értékesítésből tevődött össze. A fejlesztői csapat munkájának minőségét jól jelzi, hogy maga a MasterCard két team-et nevesített megbízásai során. Az egyik a Dubai-ban működő csapat, a másik a még csak rövid ideje működő magyar. Sőt, a hazai gárda adja a bulgáriai Ingenico hátterét is.

Egy kártyaterminálokat forgalmazó cégnél miért ilyen jelentős a fejlesztési munka?
Berei-Nagy István – Ezek az eszközök egy igen komoly, többnyire egyedi igényekhez alakított szoftver-együttesen keresztül kapcsolódnak a banki rendszerekhez, melyet elsőként is el kellett készíteni. Adaptálhatnánk persze a francia megoldásokat is, de az eltérő igények és nyelvi-szoftveres környezet miatt mindig egyszerűbb saját szoftvert készíteni, már csak a későbbi flexibilitás miatt is. Ennek hatására több speciális alapszoftvert és kiegészítő alkalmazást is fejlesztettünk, melyet a csoport más cégeinek is továbbadtunk.

Értékesítési lehetőségek
Berei-Nagy István – Tág lehetőségek vannak a terminál-értékesítésben is. A hazai 32 ezer POS-terminál elenyésző szám például a szintén tízmilliós, területileg kisebb Belgium 130 ezer elfogadóhelyéhez képest. Ennyi talán nem, de úgy százezer terminál előbb-utóbb Magyarországon is lesz. Ehhez sok mindennek változnia kell. A kártyás fizetés terjedése mindig a kártyatulajdonosok igényei alapján indul. Követelni kezdik a lehetőséget, és ha már a boltválasztásuknál ez is szempont, ebbe az irányba szorítják a piacot. Erre lépnek a kereskedők, illetve a bankok. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy a kártyahasználat természeténél fogva milyen hatalmas mértékben fehéríti a gazdaságot, és – lévén száz-, vagy akár ezermilliárdokról van szó – rendkívüli nemzetgazdasági jelentőséggel bír. Ez a folyamat évekig tart, és a technológiában érdekelt cégektől mindenképpen hosszú távú piaci szemléletet kíván. Ez a francia anyacégben maradéktalanul megvan, és hogy elsősorban nem a mindenáron való értékesítést, hanem a stabil stratégiai és piaci partnerséget várják el.

Tervek
Berei-Nagy István – Mindezek fényében a következő évben szeretnénk legalább megkétszerezni forgalmunkat, és úgy gondolom, hogy erre minden lehetőségünk megvan.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés