Connect with us

technokrata

Vonatbefolyásoló rendszer a Siemens-től

Dotkom

Vonatbefolyásoló rendszer a Siemens-től

A New York-i metró vonatirányító rendszere kiállta az első próbákat.

A brooklyni L vonalon nemrégiben bevezették a Siemens CBTC (Computer Based Train Control) vonatbefolyásoló rendszerét. A New York-i metró 101 éves történetében először indultak útnak számítógép-vezérelt járatok a személyforgalomban. Az új technika több szerelvény működtetését teszi lehetővé: csúcsforgalomban az eddig 28 helyett 33 szerelvény haladhat majd át egy adott szakaszon. Az automatikusan vezérelt sebesség és megállás növeli a biztonságot. A CBTC rádióösszeköttetéssel működik, és nincs szüksége vágányba épített vezetékhurkokra. A rendszer telepítése alatt a vonatok folyamatosan működnek. A Siemens Közlekedéstechnika ágazata szállította a szerelvényekbe kerülő technikát, a vonal menti szenzor-vezérlésű sebességmérést, a rádió- és az üvegszálas hálózatot, a központi komputert és az RCC vezérlőközpont berendezéseit, ahová minden információ befut a szolgálattévők számára. Az első fázisban a vezérélés még félautomatikus, azaz a vonatvezető indít és fékez, a betartandó sebességet a display-re kapja (vágány menti jelzőkre nincs szükség). Ha túllépi azt, a vonat automatikusan fékez. Tavasztól, a második fázisban a vezetőnek már csak az ajtók nyitásával-zárásával kell törődnie, és az indítógombot megnyomnia. A rendszert egyre több szerelvényre installálják és egyre hosszabb vonalszakaszra terjesztik ki.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek