Connect with us

Hirdetés

technokrata

Vonatbefolyásoló rendszer a Siemens-től

Dotkom

Vonatbefolyásoló rendszer a Siemens-től

A New York-i metró vonatirányító rendszere kiállta az első próbákat.

A brooklyni L vonalon nemrégiben bevezették a Siemens CBTC (Computer Based Train Control) vonatbefolyásoló rendszerét. A New York-i metró 101 éves történetében először indultak útnak számítógép-vezérelt járatok a személyforgalomban. Az új technika több szerelvény működtetését teszi lehetővé: csúcsforgalomban az eddig 28 helyett 33 szerelvény haladhat majd át egy adott szakaszon. Az automatikusan vezérelt sebesség és megállás növeli a biztonságot. A CBTC rádióösszeköttetéssel működik, és nincs szüksége vágányba épített vezetékhurkokra. A rendszer telepítése alatt a vonatok folyamatosan működnek. A Siemens Közlekedéstechnika ágazata szállította a szerelvényekbe kerülő technikát, a vonal menti szenzor-vezérlésű sebességmérést, a rádió- és az üvegszálas hálózatot, a központi komputert és az RCC vezérlőközpont berendezéseit, ahová minden információ befut a szolgálattévők számára. Az első fázisban a vezérélés még félautomatikus, azaz a vonatvezető indít és fékez, a betartandó sebességet a display-re kapja (vágány menti jelzőkre nincs szükség). Ha túllépi azt, a vonat automatikusan fékez. Tavasztól, a második fázisban a vezetőnek már csak az ajtók nyitásával-zárásával kell törődnie, és az indítógombot megnyomnia. A rendszert egyre több szerelvényre installálják és egyre hosszabb vonalszakaszra terjesztik ki.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés