Connect with us

technokrata

A siker titka: gyors reagálás a piac változásaira

Dotkom

A siker titka: gyors reagálás a piac változásaira

Kedvező évet zárt a rEVOLUTION Software Kft.

354 millió forintos árbevételről és a tervezettet 25%-kal meghaladó, közel 15 millió forintos adózás előtti eredményről számolt be a 2005-ös évet értékelve a rEVOLUTION Software Kft. Az elmúlt évben a legnagyobb mértékű, 49%-os növekedést a kis- és középvállalatok körében értékesített vállalatirányítási (ERP) rendszerek terén érte el a cég. A rEVOLUTION jövő évi tervei között az üzleti tanácsadói szolgáltatások bővítése, az iparági szoftver-specializáció erősítése, valamint a tőzsdei felkészülés jegyében végrehajtott további szervezeti fejlesztések szerepelnek.

A rEVOLUTION Software Kft. a mai napon számolt be 2005. évi eredményeiről és az általa tapasztalt, megváltozott piaci trendekről. A hazai ügyviteli szoftverpiac egyik jelentős szereplőjeként számon tartott vállalat bevételeit 14%-kal növelte az elmúlt évhez képest, így 354 millió forintos árbevételt jelentett be.

A rEVOLUTION 2005-ben üzleti stratégiájának megfelelően alaptevékenységére (ügyviteli szoftverek fejlesztése és kereskedelme) fókuszált. Így a kisvállalkozásoknak szánt dobozos termékeinek (számlázó szoftverek, EVA- és útnyilvántartó programok) értékesítése 24%-kal, a kkv-piacon futó Iroda++ integrált ügyviteli rendszerének eladása pedig 18%-kal nőtt. A legnagyobb mértékű, 49%-os növekedést a rEVOLUTION a kis- és középvállalatok körében bevezetett ERP-rendszerek terén érte el, köszönhetően egyrészt az ügyviteli szoftverpiac dinamikus átrendeződésének és a megváltozott piaci viszonyokra való gyors reagálásnak.

Az elmúlt években ugyanis két meghatározó multinacionális óriáscég – a Microsoft és SAP – hazai KKV-piacra történő belépésével megkezdődött az ügyviteli szoftverpiac dinamikus átrendeződése, melynek köszönhetően a hazai ügyviteli cégek felismerték, hogy sem marketing- sem fejlesztési erőforrások tekintetében nem tudják felvenni a versenyt a két multinacionális szereplővel. Így ezek a vállalatok vagy a túlélésre berendezkedve megtartják saját szoftvertermékeiket, vagy csatlakoznak valamelyik nagy forgalmazóhoz és ügyfeleiket a forgalmazott nemzetközi termékre próbálják meg átállítani.

„A rEVOLUTION Software felismerte a gyors reagálás szükségességét, és egy komoly elemzési és döntéshozatali periódust követően meghozta döntését a Microsoft Navision mellett” – ismertette a változtatás hátterét Bódog Norbert, a rEVOLUTION Software ügyvezető igazgatója. A csatlakozási döntés eredményeképpen a cég a Navision termékvonalával nem ütköző, a több mint 500 vállalatnál futó Iroda ++ integrált KKV-s rendszerének megtartása és továbbfejlesztése mellett döntött. SQL-alapú, közép- és nagyvállalati rendszerének piaci terjesztését azonban felfüggesztette.

„Eddig több tucat különböző termék versenyzett egymással, nehezen összehasonlítható licenc- és funkcióstruktúrával, most azonban számos viszonteladó kínálja ugyanazt a két-három nemzetközi terméket, így a szoftvercégeknek a termékeken keresztüli megkülönböztetés helyett az eltérő szolgáltatási színvonal nyújtása vált a megkülönböztethetőség eszközévé” – ismertette Bódog. A két versengő multinacionális vállalat viszonteladói hálózatának nagymértékű bővítése egyrészt az ügyviteli múlttal nem rendelkező viszonteladók megjelenésével a piac felhígulását eredményezte, másrészt a megfelelő minőségi háttérrel nem rendelkező viszonteladók drasztikus árcsökkentései a piac egészén belül komoly árleszorító tényezőként jelentek meg. Bódog szerint a trend megváltozását a magyar cégvezetők „ár/funkció”, mennyiségi szemléletének az „érték/haszon”, minőségi szemlélet irányába történő megváltozása hozhatja meg, amely hosszú távon a piaci konszolidációjához vezet. Így a gyengébb, csak árral versenyző, minőséget, kielégítő referenciákat felmutatni nem tudó cégek lassan kihullanak a rostán.

A 2005-ös eredmények háttere
A decemberi hónap a szoftverértékesítés terén a 2005-ös év egyik legsikeresebb időszaka volt. A vállalat a kisvállalkozói Iroda Sorozat EVA 1×1 szoftveréből származó egész éves bevételének közel 40%-át december hónapra könyvelhette el, ami az előző évhez képest ötszörös növekedést jelent. Szintén december hónap hozta a legnagyobb bevételt a számlázó szoftverek értékesítésében is, ami elsősorban az ÁFA-kulcs változásának volt köszönhető.

2005-ben igen magas volt az érdeklődés a rEVOLUTION CRM-megoldásai iránt is. Az év első 9 hónapjában az értékesítés volumene 166%-kal haladta meg az előző év azonos időszakát. Ennek okát a rEVOLUTION abban látja, hogy a kis- és középvállalati szektorban is egyre élesebb a piaci verseny, amelyben a cégek felismerték, hogy az értékesítést és az ügyfélkapcsolatok kezelését segítő informatikai megoldásokat használók egyértelműen előnybe kerülnek.

Az elmúlt évben az Iroda++ integrált ügyviteli rendszer piacra dobott legújabb, 6.17-es verziószámú változata a megszokott kényelmi funkcióbővítéseken túl elsősorban az uniós csatlakozás kapcsán megváltozott igényeket figyelembe véve a nemzetközi kereskedelmet segítő funkciók beépítésére fókuszált.

A sikeres év eredményeihez nagyban hozzájárultak továbbá az iparág-specifikus megoldások is, így a több hazai, nagy nemzetközi ruházati márkát forgalmazó cégnél bevezetett Ruházati Kis- és Nagykereskedelmi Rendszer is (pl. a Columbia, Fundango, Quiksilver, Atomic és Roces sportruházat és sportfelszereléseket forgalmazó Marosport, valamint a Camel, Geox márkák forgalmazójaként ismert Brand Made Kft.).

2004-hez képest a tavalyi évben a pályázati feltételek is kedvezően módosultak, így 2005-ben a rEVOLUTION már 30 millió forintos árbevétel-növekedést realizált az uniós informatikai pályázathoz kapcsolódóan. A 2006-os évben, a pályázati feltételek javulásával, valamint a már beadott, vagy közvetlenül beadás előtt álló anyagok számából következően további növekedésre számít a cég.

2005-ben és az elkövetkező években is komoly fókuszt kapott és kap az ügyfél-elégedettség növelése. A cég tudatos termék- és szolgáltatásfejlesztési programjának köszönhetően a 2005-ös elégedettségi felmérésében vizsgált szinte minden területen nőtt az ügyfél-elégedettség mértéke.

A sikeres pénzügyi eredmények okait a cég vezetősége a szoftverek igényeknek megfelelő fejlesztései mellett a szolgáltatások értékesítésének komoly, 14%-os növekedésében és a jól szervezett és végrehajtott költségmegtakarításokban látja. Az elmúlt évben a megváltozott piaci viszonyokra reagálva a rEVOLUTION szervezeti átalakításai – így a banki üzletág irányából az ERP irányában megvalósított erőforrás-átcsoportosítás – is a dinamikus növekedés okai közé sorolhatók. Az ERP-rendszerek felé való hangsúly-eltolódására reagálva a vállalatirányítási rendszerekkel foglalkozó kereskedelmi és konzulensi gárda megerősítése jelentette az egyik legfontosabb változást, valamint a kereskedelmi és marketing tevékenység összevonása is jelentős fejlődét hozott az értékesítésben.

Kiemelt szerepet kapott továbbá a cég szervezeti működésében a humán terület fejlesztése is, így 2005-től a szervezetfejlesztési feladatokat egy multinacionális cég-tapasztalatokkal rendelkező HR tanácsadó fogja össze. A HR a középvezetői réteg megerősítése, a képzési rendszer-, valamint a kompetencia-alapú szakember-kiválasztás továbbfejlesztése révén az elkövetkezendő években is komoly szerephez jut majd.

Célok 2006-ban
2006-ban a rEVOLUTION célja 400 millió Ft-os árbevétel és 40 millió Ft-os adózás előtti eredmény elérése. A kisvállalkozói dobozos termékértékesítésben (Iroda Sorozat) 15%-os növekedést, az ERP-, azaz a Microsoft Navision, a Ruházati kis- és nagykereskedelmi rendszer és hozzájuk kapcsolódó egyedi fejlesztések terén a piacbővülési trendek, valamint a pályázati feltételek és a finanszírozási lehetőségek javulását figyelembe véve 40%-os, az Iroda++ és a hozzá kapcsolódó fejlesztések terén pedig 10%-os növekedési tervet tűzött ki a vállalat.

A rEVOLUTION Software 2006-os évi legfontosabb stratégiai céljai között szerepel az iparági átlagos eredményesség elérése – elsősorban a tanácsadói üzletágban -, az ERP-termékcsalád meghatározó alaptevékenységgé emelése, valamint a jelenlegi piaci változások figyelembe vételével a növekedési stratégia további átdolgozása a tőzsdei cél elérése érdekében, a cég szakmai és működési professzionalizmusának növelésével.

A tervek szerint a jelenlegi termékek fejlesztésén túl hasonló színvonalú kiegészítő termékek társításával tovább bővül majd a termékpaletta is, várhatóan piacra kerül az Iroda++ 7.0 verziója is, illetve az iparági specializáció terén is további termékfejlesztések várhatók.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek