Connect with us

technokrata

57 milliárd dollár veszteség a webes csalók miatt

Dotkom

57 milliárd dollár veszteség a webes csalók miatt

Csak az egyesült államokbeli fogyasztók közel 57 milliárd dollárt vesztettek tavaly a személyazonossággal való visszaélések miatt. A bűnösök szinte sosem kerülnek kézre.

Kedden tették közzé a Council of Better Business Bureaus and Javelin Strategy & Research tanulmányát, mely szerint 4 százalékkal emelkedett a személyazonossággal való visszaélésekből származó kár. Ez a mai, vírus, féreg, spam, spyware és ki tudja még milyen digitális fenyegetésekkel teli világban talán nem tűnik soknak, de ha eláruljuk, hogy ez 2004-ben 54,4 milliárd (!) dollárt tett ki, akkor mindjárt más megvilágításba kerül a helyzet. Az egy, személyazonossággal való visszaélésre alapuló csalással átlagosan elvesztett összeg is nőtt: 5885-ről 6383 dollárra.

Érdekes ugyanakkor, hogy a számok szerint egyre többek számára válik tisztává a helyzet (vagy csak sokan tanulnak korábbi hibáikból): az ilyen csalásoknak áldozatul esett felnőtt amerikaiak száma 4 százalékkal mérséklődött. Míg 2004-ben 9,3 millióan voltak érintettek, addigra idén ez a szám már „csak” 8,9 millió. Még riasztóbb volt az érték 2003-ban: akkor még 10,1 millió felnőttet sikerült becsapniuk az online bűnözőknek az USA-ban. A felmérés rávilágított arra is, hogy elsősorban a fiatalok és az alacsonyabb jövedelemmel rendelkezők bizonyultak sebezhetőbbnek.

Az eredményeket egy 5000 fős telefonos felmérés révén kapták a kutatók; a felhívottak között több mint 500 olyan ember is szerepelt, akik közvetlenül, saját bőrükön tapasztalták meg a jelenséget. A felmérésre tavaly október 17-e és december 4-e között került sor; ennek összegzése során megállapítást nyert, hogy a személyazonossággal való visszaélések az összes internetes csalások 9 százalékát tették ki. 3 százalékos részarányt képviseltek a phishing próbálkozások, 30 százalékot az elvesztett vagy ellopott pénztárcák, hitelkártyák stb. miatt bekövetkező problémák.

Az összes áldozat 15 százalékát családtagok, barátok vagy ismerősök „inzultálták” az Interneten keresztül, további 15 százalék pedig munkatársai miatt került nehéz helyzetbe. Az összes online csalás 8 százalékát ellopott vagy átirányított e-mailek révén követték el. Egy tipikus csalás elhárítása 40 munkaórába került, és átlagosan 422 dolláros költséget jelentett tavaly az amerikaiaknak.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek