Connect with us

technokrata

Bolgár Internet-szolgáltatót vett a Magyar Telekom

Dotkom

Bolgár Internet-szolgáltatót vett a Magyar Telekom

A Magyar Telekom megvásárolta Bulgária legnagyobb alternatív vezetékes távközlési és Internet-szolgáltatóját.

A Magyar Telekom szerződést írt alá Bulgária legnagyobb alternatív vezetékes távközlési és Internet-szolgáltatója, az Orbitel 100%-os tulajdonrészének megvásárlásáról. A Magyar Telekom az elkövetkező években a legjelentősebb alternatív vezetékes szolgáltató kíván lenni a délkelet-európai régió több országában.

A Magyar Telekom szerződést írt alá az Orbitel 100%-os tulajdonrészének megvásárlásáról 8 millió euró értékben. A megállapodás részeként a Magyar Telekom elfogadta az Orbitel menedzsmentjének következő évekre szóló fejlesztési tervét is, egy közel 7 millió eurós beruházási programot, amelynek köszönhetően az Orbitel az eddiginél jobban aknázhatja ki a bolgár távközlési piac lehetőségeit.

Az Orbitel Bulgária legnagyobb alternatív vezetékes távközlési és Internet-szolgáltatója, az IP-technológiára épülő hang- és adatszolgáltatásokat kínál országszerte az üzleti szegmens számára. A vállalat 2004-ben 9,3 millió euró bevételt és 1,1 millió euró EBITDA-t ért el 133 alkalmazottal.

Straub Elek, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója az Orbitel megvásárlása kapcsán elmondta: „A Magyar Telekom az elkövetkező években a legjelentősebb alternatív vezetékes szolgáltató kíván lenni a délkelet-európai régió több országában. Romániában, Bulgáriában és Ukrajnában már működnek hálózati csatlakozási pontok, amelyek jó alapot teremtenek arra, hogy vállalatunk folyamatosan erősítse pozícióit az adott országok távközlési piacán. Következő lépésként 2006 első negyedévében megjelenünk Romániában is a kiskereskedelmi szolgáltatások piacán. Romániai érdekeltségünk, a Combridge és a helyi inkumbens szolgáltató, a Romtelecom között létrejött összekapcsolási szerződésnek köszönhetően a szolgáltató-választásra (preselection, call by call) épülő, vonzó ajánlatokkal jelenhetünk meg mind a lakossági, mind az üzleti szegmensben. Célunk, hogy 2006 végére a Magyar Telekom a romániai távközlési piac valamennyi szegmensében jelen legyen.”



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek