Connect with us

technokrata

Legyen világosság! – teljes körülvevő érzékelési élmény

Dotkom

Legyen világosság! – teljes körülvevő érzékelési élmény

A Philips a játék iparág számára bemutatja a környezeti intelligencia forradalmát, az amBX-et.

A Philips novemberben bemutatta a számítógépes játékok világa számára az amBX-et, amely egy fényévnyi ugrás a környezeti érzékelésben. Az amBX bemutatásával egy olyan technológia került reflektorfénybe, amely forradalmasítani fogja a számítógépes játékokat és a képernyőt maga mögött hagyva, a játékok világát a való világba helyezi át.

A tervek szerint 2006. májusában piacra kerülő amBX a Surrey-ban található Philips amBX csoport jövőképe a teljes ‘körülvevő érzékelési élményről’. Az amBX most valósággá vált; az amBX-el felszerelt játékok a játékosokat játék közben a fény, a színek, a hangok, a meleg és még a légáramlásnak a való világban történő felhasználására teszik képessé.

Csak képzeljék el azt a jövőbeni szobát, ahol minden elektromos berendezés rendelkezik majd amBX-el. Egy csalfa út Saigon-ba őserdő zölddé változtathatja szobáját, miközben delfinekkel úszik a nagy kékség fröcsköl majd, ‘napgyűrű’ ugrások kapcsolják maximumra ventillátorát, villámokkal teli viharok villogtatják majd világítását és az Orion válláról támadó hajók csapnak be a fűtőberendezésébe.

Egy parancsfile nyelvet, software modult és felépítést magában foglaló amBX tervezésekor a cél az volt, hogy olyan, a felhasználó szobájában lévő továbbfejlesztett eszközök segítségével, mint a LED (fénykibocsátó dióda) színes irányított fény, az aktív berendezések, a ventillátorok, a melegítők, az audio és video eszközök, képes legyen egy a játékos számára új élményt létrehozni. Az amBX azonban még ennél is többre képes. Segítséget nyújtva a periférikus gyártok számára ezeknek a továbbfejlesztett eszközöknek a kifejlesztésében, képessé teszi mind a fejlesztőket, mind pedig a kiadókat, hogy játékaikat amBX-el lássák el és tökéletesítsék azokat. A játékosok a jövőben még arra is képesek lehetnek, hogy online létrehozzák és megosszák a saját személyes amBX élményeiket.

Az olcsó vezeték nélküli technológiák, mint a Wi-Fi és a BlueTooth, bevezetésével a számítógép hálózattal felszerelt otthon már sokak számára valóság. Az amBX magában rejti ezt a változó jövőt, lehetőséget teremetve a számítógépes tartalom íróknak arra, hogy olyan nyelven írjanak, amely egy Intelligens minket körbevevő környezetben (Ambient Intelligent Environment) megfogalmaz és újra létrehoz élményeket. Egy helyszínen belül az amBX nyelv irányította eszközök a böngésző (browser) részeiként üzemelnek. Együtt hozzák létre az élményt is, és a játékos szobája, tulajdonképpen a böngészővé (browser) válik.

„A játékalkotóknak ez egy fantasztikus lehetőség: az amBX – nek a való világ környezetének a játékba történő bevonásával az élmény még magával ragadóbbá válik” – mondta, Jo Cooke, Philips amBX fő marketing vezetője. „Ennek a technológiának az alkalmazásával a játékipar számára, illetve azon túl is, a kreatív lehetőségek mérhetetlenné válnak.”

Az amBX segítségével a Philips egy teljesen új élmény létrehozásának, elosztásának és megosztásának egy közös nyelvét alkotta meg. Az amBX játékiparágban történő bevezetése pedig csupán egy lökéshullám kezdete, amely a film, a zene, és a tömegcikkpiac szórakoztatás minden területének egészén érezteti majd hatását.

A Philips jelen pillanatban számos vezető számítógépes játékfejlesztővel, valamint periférikus nyártokkal előrehaladott stádiumban lévő tárgyalásokat folytat amBX-el felszerelt játékokról és készülékekről. A piacra a technológia hivatalosan 2006 májusában került bevezetésre.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek