Connect with us

Mennyit számít a TV nézők életkora?

Dotkom

Mennyit számít a TV nézők életkora?

UPC Pán-európai televíziós felmérés 2005.

Hiteles médiumnak tekintik-e a televíziót az európaiak? Befolyásolja-e a televízió a politikai vagy vallási meggyőződésünket? Vajon eltérően ítélik-e meg a televíziót a különböző korosztályú nézők? Ezeket a kérdéseket vizsgálja a vezető európai szélessávú távközlési társaság, a UPC megrendelésére készülő idei pán-európai felmérés. A kutatás eredményeit decemberben hozzák nyilvánosságra.

A felmérés összesen több mint 6.000 tévénéző megkérdezésével zajlik abban a 14 európai országban, ahol a UPC televíziós szolgáltatásokat nyújt több mint tízmillió előfizető számára: Hollandiában, Franciaországban, Svájcban, Ausztriában, Írországban, Norvégiában, Svédországban, Belgiumban, Romániában, Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban, a Szlovák Köztársaságban, Szlovéniában és Magyarországon. A kutatást a Research International vezeti.

Joe Zuravle, a UPC Magyarország Kft. vezérigazgatója elmondta: „Ennek a pán-európai televíziós felmérésnek a segítségével többet tudhatunk majd arról, hogy előfizetőinknek mik a tapasztalataik a televíziózásról és a tévé milyen szerepet játszik az életükben. A kutatás kiterjed arra is, hogy milyen nézői szokásbeli különbségek figyelhetők meg a fiatalok és az idősek között.” A UPC a felmérés tanulságait felhasználja majd szolgáltatásai kialakításában, figyelembe véve az egyes európai országok közötti kulturális különbözőségeket is.

Szavazás a legkedveltebb hírműsor-vezetőkről
A UPC ez évi pán-európai televíziós felmérése azt is megvizsgálja, hogy a tévés hírműsorokat mennyire tekintik hitelesnek a fiatal illetve az idősebb nézők. A válaszadók mind a 14 országban kiválaszthatják, hogy tíz lehetséges jelölt közül ki a kedvenc hírműsor-vezetőjük. A jelöltek között kereskedelmi és közszolgálati tévécsatornák műsorvezetői egyaránt szerepelnek. A UPC decemberben közzéteszi, hogy az egyes országokban melyik hírműsor-vezető kapta a legtöbb szavazatot.

A UPC immár második alkalommal végeztet pán-európai televíziós felmérést. A 2004-es kutatás a karácsonyi ünnepek alatti nézői szokásokat vizsgálta. A tavalyi felmérés szerint az európaiak kétharmada úgy véli, hogy az erőszakos jeleneteket tartalmazó műsorokat Karácsony táján száműzni kellene a televízióból. A családi mozifilmek bizonyultak ilyenkor a legkedveltebbeknek egész Európában, és a sportműsorok iránt mutatták a legkevesebb érdeklődést a nézők. A vallási vagy spirituális tévéadásokat az európaiak 81%-a érdektelennek találta a karácsonyi programkínálatban.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

Kütyük

p30_pro_eisa

SmartPhone

A Huawei P30 Pro lett az idei év legjobb okostelefonja

2019. augusztus 22. csütörtök
lg_thinq_amazon_01

Smart home

Az LG háztartási gépei bevásárolnak helyetted online

2019. augusztus 22. csütörtök
klíma az irodában

Office

Hogyan állítsuk be a klímát az irodában

2019. augusztus 21. szerda
mobilfoto_kiallitas_budapest_19

Esemény

Mobilfotó-kiállítás perui portrékból

2019. augusztus 19. hétfő
casio Gravitiymaster

Kütyük

A 72 grammos Gravitymaster

2019. augusztus 19. hétfő

Dotkom

YouTube előfizetés

Digitális oktatás

YouTube Music előfizetés diákkedvezménnyel

2019. augusztus 19. hétfő
maxresdefault-1

Dotkom

A Huawei bemutatta saját operációs rendszerét

2019. augusztus 11. vasárnap
maxresdefault

Dotkom

A Vodafone beindította a jövő szenzorhálózatát

2019. augusztus 7. szerda
psd2 blockbenpay
adesso magyar iroda

Dotkom

Képviseletet nyit az adesso Magyarországon

2019. augusztus 5. hétfő