Connect with us

technokrata

A Nokia piaci részesedése 33%

Dotkom

A Nokia piaci részesedése 33%

A Nokia 2005. évi harmadik negyedéves nettó értékesítési bevétele 8,4 milliárd euró, a részvényenkénti nyereség értéke 0,20 euró.

Jorma Ollila, a Nokia elnök-vezérigazgatója elmondta: „Örömmel láttam, hogy éves összevetésben a harmadik negyedév során ismét erős növekedés volt tapasztalható az értékesítésben. Az értékesítés általános 18 százalékos növekedését a nettó profit 29 százalékos emelkedése kísérte, ami pedig a részvényhozam 33 százalékos bővüléséhez vezetett.”

A Nokia bevételének kedvező alakulása a készülékeket gyártó üzletágak kitűnő teljesítményének köszönhető, melyet a termék portfolió növekvő ereje és a Nokia azon képessége alapoztak meg, hogy képes volt a költségek hatékony kezelésére és a tervek kivitelezésére.

Az iparági volumen általános növekedése, a 199 milliós készülékszám, a harmadik negyedév esetében is meghaladta az előzetes várakozásokat. A Nokia saját harmadik negyedévi volumene rekord-mennyiséget ért el a 66,6 milliós készülékszámmal. „Így ismét megemeltük az egész évre szóló piaci előrejelzésünket, mégpedig körülbelül 780 millió készülékre.”

A Nokia piaci részesedése is megemelkedett, jelenleg 33 százalékosra becsülhető, amely felette van a tavaly a harmadik negyedév során kialakuló és utána szinten maradó 32 százalékos értéknek. Kínában és az ázsiai – csendes-óceáni térségben a piaci részesedés mind szekvenciálisan, mind éves összehasonlításban növekedett, miközben Európában, a Közel-Keleten és Afrikában a Nokia részesedése szekvenciálisan stabilnak bizonyult, míg éves összehasonlításban növekedett. Latin-Amerikában, és – bár kisebb mértékben – Észak-Amerikában a piaci részesedésünk a szekvenciális mérések alapján csökkent.

„Ahogy júliusban jeleztük, a Hálózatok üzletág jövedelmezősége a harmadik negyedév során is fenyegetett maradt. Ez a piacon tapasztalható igen erős versenynek, a Nokia növekvő piacokon történő folyamatos előretörésének, valamint azoknak a befektetéseknek az együttes következménye, amelyeket a hálózati szolgáltatások bővülő piacán a Nokia jelenlétének erősítése érdekében tettünk.”

A mobilkészülékek tekintetében a Nokia jelentőset lépett előre a termékajánlat kiszélesítése és fejlesztése terén, amely jelenleg a legszélesebb a piacon és globálisan valamennyi releváns fogyasztói csoport és kereskedelmi vásárló számára kínál megfelelő termékeket. A nemrég bevezetett modellek között megtalálhatók az üzleti felhasználókat megcélzó mobil készülékek, egy, a magas növekedési ütemű piacokra szánt foldphone, zenére optimalizált telefonok, sőt, még egy divat-kollekció is. A Nokia értékesítése a nyár folyamán immár elérte az 1 milliárdot, a jubileumi darabot Nigériában vették meg, egy Nokia 1100 személyében.





*2005. harmadik negyedévére vonatkozó különleges tételek
A Nokia 2005. évi harmadik negyedéves üzemi profitja 87 millió euró összegű különleges tételeket foglal magában, mely a következőkből áll:
  • egy 61 millió euró értékű, a Nokia Tetra üzletágának eladásához kötődő bevétel (42 millió euró a Hálózatok üzletágon belül, valamint 19 millió euró a Multimédia üzletágon belül)

  • egy 8 millió euró összegű, ingatlanok értékesítéséhez kötődő bevétel, mely a közös csoportok kiadásainak könyvelésében jelent meg.
  • egy 18 millió euró összegű, kisebbségi befektetések részleges értékesítéséből eredő bevétel, mely a Hálózatok üzletág könyvelésében jelent meg.

Ezen különleges tételeknek a 2005. évi harmadik negyedéves részvényhozamra gyakorolt pozitív hatása 0,015 euró.

2004 harmadik negyedévére vonatkozó különleges tételek
A 2004. év harmadik negyedévének különleges tételei 18 millió euró összegű nettó negatív hatást gyakoroltak az üzemi nyereségre.

** Új Nemzetközi Számviteli Szabványok (IFRS)
A Nemzetközi Számviteli Szabványok (International Financial Reporting Standards, IFRS) 2005. január 1-jeii dátummal módosultak. A Nokia 2004-ik évi harmadik negyedéves, valamint a január és szeptember közötti időszakra vonatkozó pénzügyi adatai tükrözik az IFRS 2 és IAS 39R szabványok visszamenőleges hatályú megvalósítását.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek